Moeilijk scheten laten

Hallo allemaal!
Vanaf de middag, 's avonds en 's nachts gaat het best ok met kleine Mick.
Maar in de ochtend, na de eerste voeding (borst) gaat Mick niet meer pitten, huilt hij eventjes om het kwartier en ligt hij maar te persen,

Ik denk dat hij dus gewoon wakker blijft en huilt omdat hij dan even bij mij in bed ligt, want als hij wakker is wil hij wel wat spannenders zien. Dat ga ik morgen even uitproberen, samen uit bed blijven (helaas)

Maar het probleem is dat persen.
Hij poept zowat tijdens of na iedere voeding en dat gaat de rest van de dag goed.
Maar in de ochtend drinkt hij erg kort en aan het eind van de ochtend komen er dan een stuk of 5 enorme scheten en vanaf dan gaat alles weer normaal.

Ik leg hem vaak op zijn buik bij mij over de knieen en wrijf over zijn rug, maar dat is blijkbaar niet afdoende.

Hij is nu 5 weken oud, heb ik gewoon nog even een lastige periode qua krampjes, of is dit herkenbaar voor iemand die een andere oorzaak kent?

Nou goed, ik ben allang blij dat het in de ochtend gebeurt,
maar ben er wel de complete ochtend mee bezig.

Groetjes!
Natalie
 
Hoi Natalie.

Wat erg goed helpt tegen maag en darmkrampjes is infacol.
Dit middel bindt de lucht zodat er niet heel veel kleine boertjes en winden zijn maar grotere die makkelijker weg kunnen. Je kunt dit vanaf de geboorte gebruiken. Het middel wordt niet door het lichaam opgenomen.
Je kunt het gewoon bij het Kruitvat krijgen. Niet alle apotheken hebben het op voorraad maar kunnen het wel bestellen. Het kost tegen de 8 euro.
Mijn zoontje gebruikt dit al vanaf dat hij 3 weken is en hij is nu 14 weken.

Succes Minke
 
De darmpjes van onze kleintjes moeten nog zo wennen aan voeding dat dit er gewoon bij hoort. Het gaat na een paar weken vanzelf over. Meestal na 3 maanden is het weg. het kan dan wel weer  komen als ze vaste voeding krijgen. Gewoon lekker troosten dus en niet bezorgd zijn, het gaat over. Misschien kun je een natuurlijk hulpmiddeltje kopen bij de drogist. VSM heeft heeft veel producten voor kinderen.  

Succes! En nog gefeliciteerd met de kleine!  
 
Op zich heb je naast je borsten helemaal geen middeltjes nodig hoor! Heel vaak komen de winden goed los als je even aanlegt, dat zet namelijk de darmen lekker in werking. En daarnaast zachtjes het buikje masseren, met cirkelvormige bewegingen.

Goed laten boeren wil ook neg wel eens wat winden voorkomen.
 
Terug
Bovenaan