moeilijk slapen

mijn zoontje van 5 weken wil overdag ineens helemaal niet meer slapen,allen als hij in onze armen ligt valt hij soms in slaap.maar als ik hem dan slapend in de box leg(hij sliep overdag al nooit in zijn bedje maar s nachts gaat dit wel goed)schrikt hij meteen weer wakker en kunnen we weer opnieuw beginnen.heeft iemand hier misschin ervaring mee of wat tips want van s morgens vroeg tot s avonds laat met die kleine op je arm is niet te doen,ik kom zo nergens aan toe....
 
Bij ons hielp het heel erg om te bewegen, dat vond ze heerlijk. In plaats van in je armen liggen en bewegen kun je hem ook in de kinderwagen leggen en daarmee bewegen totdat ie diep in slaap is. Bij ons werkte dit heel goed. Hopelijk heb je er iets aan.
succes!
 
mijn zoontje heeft dat tot een week of 8 ook heel erg gehad.
wat soms lukte was een warm bedje. (wij gebruikten een piepklein elektrisch dekentje om het bedje op te warmen en die we er dan uit haalden, hoef je niet steeds met een kruik te rotzooien)
verder hadden we vaak pech: zodra het lichaams contact weg was: wakker en brullen. ik heb hem die periode erg veel in een draagzak gehad: die van babybjorn, daar mogen ze vanaf de geboorte in, mits ze min. 3 kilo wegen. (geloof ik, staat in d ebeschrijving) mijn zoontje in d edraagzak: slapen of gewoon lekker bij me zijn en ik kon ondertussen van alles doen: stoffen/zuigen de was vouwen, haar fohnen etc. voor mezelf voelde dat erg prettig aan en ook voor hem. beter dan laten huilen. en het ging vanaf een week of 10 veel beter, en heb ik die draagzak voor dit soort doeleinden niet meer nodig. steeds beter leert hij om wat langer alleen te zijn. slapen is nu totaal geen probleem meer, net als alleen spelen. (hij is nu bijna 5 maanden)
succes!
 
Hoi, wij hebben hetzelfde probleem gehad. Als het lukt zou je met een speentje kunnen proberen. Dat had bij onze kleine meid vast geholpen, ware het niet dat ze alleen maar op onze pink wilde sabbelen. Tot op heden pakt ze geen speen. Wij hebben dus ook hele dagen en nachten met haar gelopen. Bij ons werd ze wakker zodra we haar neerlegden als ze nog niet in een hele diepe slaap was. Ze schrok namelijk wakker van haar eigen armen en benen die spartelden. Zodra we het lopen/ zitten met haar minimaal een uur volhielden, dan konden we haar op den duur wel wegleggen en hadden we eindelijk onze handen vrij. Wij deden het dan ook om en om zodat we ieder af en toe wat tijd voor onszelf hadden. Maar toen mijn vriend weer ging werken moest ik het overdag zelf doen. En dan liep of zat ik met haar, net zolang totdat ze in een hele diepe slaap was en legde ik haar dan in de box.
Geruststellend over haar voorhoofdje, slaap of bolletje aaien hielp ook om haar in die diepe slaap te houden.
Sorry dat ik niet een pasklaar antwoord voor je heb, maar ik kan je wel geruststellen: het gaat echt beter naarmate ze ouder wordt. Onze kleine meid is nu precies 3 maanden en ze heeft haar duim gevonden. Ze slaapt nu van 22.00 uur tot 08.00 uur. Heerlijk. Oh ja, misschien dat je aan inbakeren kunt denken. Dan schrikt je baby'tje niet meer telkens wakker van zijn eigen armen en benen en kan hij lekker doorslapen. Overleg anders even met het consultatiebureau of dit iets voor jullie is. Heel veel sterkte!
 
bedankt voor jullie reacties.ben vandaag op het cb geweest en daar werd me inderdaad geadviseerd om met inbakeren te beginnen.ik hoop dat dit en jullie adviezen helpen.jullie horen het nog wel
 
Onze dochter kim van bijn 10 weken oud is overdag ook heel veel wakker, als ze een paar uur per dag slaapt is dat meegenomen. 's Nachts gaat het trouwens wel heel goed.In het begin heb ik ook van alles uitgeprobeerd, liep ik ook de hele dag met haar op mijn arm en was maar bezig om haar in slaap te krijgen,maar het lijkt er steeds meer op dat ze gewoon niet zo heel veel slaap nodig heeft. Er zijn soms dagen dat ze het uren wakker vol kan houden (tot wel 8 uur achter elkaar).Ik leg haar toch regelmatig in haar bedje boven (was advies van het consultatieburo,zodat je zelf je handen vrij hebt), vaak slaapt ze dan ook niet maar ligt gewoon om zich heen te kijken, soms valt ze uiteindelijk wel in slaap. Speentje helpt ook niet, die wil ze niet maar ze heeft wel haar duimpje ontdekt. het is vaak een heel gezoek inderdaad en voor iedereen weer verschillend. Heel veel sterkte ermee

 
Terug
Bovenaan