Moeilijk uurtje

Onze dochter van 3 maanden heeft 's middags tussen 13 en 14 ongeveer altijd een moeilijk uurtje. Ze heeft dan net gegeten en begint dan na een half uurtje te mopperen wat normaalgesproken betekent dat ze moe is. Maar op dat tijdstip wil zeniet slapen, zelfs niet als ik ga wandelen. Haar oogjes vallen wel ooit dicht maar zodra ik weer thuis ben begint ze weer. Ik heb het idee dat ze toch moe is dus probeer haar in bed te leggen maar ze blijft wat jengelen maar gaat absoluut niet slapen tot de volgende voeding. Ik laat haar maar liggen, met het idee dat ze toch tot rust komt maar wellicht 'mis' ik iets??

Toevallig sprak ik vanochtend een kennisje wiens dochter ongeveer hetzelfde doet op dat tijdstip. Zijn er meer moeders die dit herkennen?   Misschien is het een overgangsfase van 3 naar 2 slaapjes ofzo?
 
Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en heeft nog steeds 3 slaapjes nodig dus dat hoeft het niet per ze te zijn. Mijn ervaring is dat de meeste baby een uurtje op de dag een huiluurtje hebben daar moeten ze even doorheen en dat gaat vanzelf over. Nu heeft mijn dochter niet meer van die uurtjes.
Rond de drie maanden hebben ze ook weer een beetje meer voeding nodig dat zou het ook nog kunnen zijn. Mijn dochter is rond die leeftijd overgegaan naar 5 keer 180 ml voeding per dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Marijke
 
quote: marijkewms reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-02-2009 09:02:56'));

Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en heeft nog steeds 3 slaapjes nodig dus dat hoeft het niet per ze te zijn. Mijn ervaring is dat de meeste baby een uurtje op de dag een huiluurtje hebben daar moeten ze even doorheen en dat gaat vanzelf over. Nu heeft mijn dochter niet meer van die uurtjes.
Rond de drie maanden hebben ze ook weer een beetje meer voeding nodig dat zou het ook nog kunnen zijn. Mijn dochter is rond die leeftijd overgegaan naar 5 keer 180 ml voeding per dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Marijke


Hoi Marijke,

Bedankt voor je reactie. Ze krijgt borstvoeding, op verzoek, dus dat zal het niet zijn maar zo'n huiluurtje is natuurlijk goed mogelijk. Ook heeft ze een sprong gemaakt in haar ontwikkeling (trotse moeder nu want ze rolt zich om!) dus wellicht dat dat een beetje dwars zat. We wachten af...

Groetjes
Marieke
 
Hoi,

Herkenbaar ... Mijn dochtertje van 5 maanden heeft dit mopperen een aantal keer op de dag. Naar mijn idee is het vermoeidheid. Die van mij slaapt niet graag overdag, om haar toch wat te laten slapen ben ik erachter dat het met wat knuffelbeestjes en de fopspeen wel lukt. Meestal flopt ze de speen uit maar ik doe het speentje weer in haar mond, op een gegeven moment valt ze dan wel even in slaap.

Ook zet ik haar nu in een stoeltje ... ik merk dat ze minder moppert. In bed leggen doe ik niet meer omdat ze blijft mopperen en jengelen. Het is het schommelstoeltje/maxi cosi of de box.

Ook negeer ik het mopperen weleens ... of geef haar een ander, interessant speeltje!

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan