moeilijk verhaal gehoord...

Mijn man ging voor het eten even naar de kapper en kwam terug met een heftig verhaal.
Zijn kapster is zwanger (10 weken), maar nu is haar partner ervan doorgegaan!!
Ze werkt alleen in haar zaak.
Haar partner zei al dat ze maar een abortus moest laten uitvoeren, maar dat wil ze echt niet. Nu zoekt ze opvang voor 4 dagen, maar wil het kindje niet naar een kinderdagverblijf doen. Of mijn man iemand wist...
Hij dacht aan mij, ik heb op kdv gewerkt en pas nu 1 dag per week op een kindje en zou dat wel willen uitbreiden.
We zaten er vandaag eens over na te denken...ik zou het opzich zo willen doen, alleen al om die vrouw te ontlasten en een gerust gevoel te geven. Iets voor haar te doen in deze moeilijke tijd.
Maar 4 dagen oppassen op andersmans kind is echt veel...dan is het kindje 4 dagen bij mij en 3 dagen bij de eigen moeder!!!
Maar ook ik ben veel beperkter, er zitten ook veel nadelen aan.
Maar afgezien van of ik nu wel of niet wil en kan oppassen, wat heftig als je net zwanger bent en in zo'n positie staat!!!
Dit wilde ik toch even delen met jullie.
Groetjes, Marianne

Tja, ik weet helaas maar al te goed hoe dat voelt. Ik was 5 maanden zwanger van Siebe (mijn  2de zoontje),  toen ik er achter kwam dat M. een verhouding had met een collega van 16 jaar jonger! Toen Siebe 8 weken oud was is hij vertrokken. Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik door een hel ben gegaan, maar ik ben er uiteindelijk ook weer supersterk uitgekomen!! En heel belangrijk, door dit soort situaties leer je je vrienden kennen en dat waren (en zijn)  er in mijn geval gelukkig heel veel.....

Wat jouw probleem betreft; je kunt natuurlijk aangeven dat je er over na wilt denken, maar dat je 4 dagen wel veel vindt. Misschien kan ze uiteindelijk besluiten om het kindje 1 of 2 dagen naar het kinderdagverblijf te brengen en dat jij die andere 2 of 3 dagen voor je rekening neemt. Het is maar een idee.

Succes met je beslissing.

Groetjes Fonske.

Hoi,

Poeh, pittig verhaal! Snap ook jouw/jullie dilemma. Natuurlijk wil je graag helpen. Maar denk er ook goed over na.
Ik ben zelf ook 2 jaar oppasmoeder geweest. In eerste instantie 3 dagen in de week. Ik had toen mijn eigen zoon (Thom) en een oppasmeisje. Er werd daar een tweede kindje geboren. Daar ging ik ook op passen. Toen kwam de baan van de moeder op de tocht te staan, en heb ik 3 maanden lang 4 dagen in de week opgepast. Van 8 uur tot 18.00 uur. En dat was echt pittig! Uiteindelijk raakte ik zelf zwanger van onze dochter (Danae), en in de loop van de zwangerschap werd het allemaal te pittig met 2 peuters, een baby en zelf zwanger zijn. (en natuurlijk 3-4 dagen oppassen) Vanaf dat moment gingen mijn oppaskindjes naar het KDV. Gelukkig was daar meteen plaats.

Ik sluit me dus aan bij mijn voorgangster. Denk er goed over na. Overleg idd of ze een combi kan maken met KDV en oppas. Eventueel kun jij dan het "nood" adres zijn als de baby van het KDV gehaald moet worden. En als je ervoor gaat leg alles goed op papier vast. Of laat het via een oppasbureau lopen.

Ken helaas ook een soortgelijk verhaal. Een kennis is door haar man verlaten tijdens de derde zwangerschap. Ze had al 2 meiden. Hij wilde graag nog een jongetje. Dus, nog een kindje erbij. Uit de 20 weken echo bleek er weer een meid op komst te zijn. 2 weken later had hij een ander.... Hij verliet haar. Ze was er helemaal kapot van. 6 weken voor de bevalling wilde hij weer terug komen. Na veel gepraat heeft ze hem weer in huis gelaten. Hij was bij de bevalling, maar 5 weken daarna ging hij weer terug naar zijn vriendin.... Inmiddels zijn ze officieel gescheiden. Zij woont met de meiden in een leuk huisje. Ze heeft het allemaal weer aardig op orde. De jongste word volgende maand 1 jaar. En het mooiste: ze heeft iemand ontmoet die haar gelukkig maakt.

Groetjes, Cathy

Hoi Marianne,

Helaas komt dit voor, ik heb het zelfde meegemaakt, en weetje het heeft me veel energie gekost maar het heeft me zeker ook goed gedaan. Ik begrijp maar al te goed dat het nu zwaar is voor haar, de toekomst ziet er niet meer zo zonning uit. Maar dat komt goed.

Over jouw probleem, je moet jezelf neit overbelasten om iemand te ontlasten, dat is voor niemand goed. Mijn meisje moet ook 4 dagen naar een opvang want ook ik moest 4 lange dagen werken om het finacieel rond te krijgen. Zij gaat 2 dagen naar een gastouder en 2 dagen naar het KDV en dat is een prima combi. Overleg met haar, misschien kunnen jullie tot een goede oplossing komen.

Succes en wens haar ook al het beste, het komt allemaal best in orde, ze is sterker als ze nu zou denken.

Groetjes Nanda, mv Tess

Had uit eerdere verhalen wel begrepen dat er hier ook moeders zijn die in die positie hebben gezeten. Echt heel moeilijk lijkt me dat!!
Wat goed dat jullie nu kunnen zeggen dat je er sterker uit bent gekomen en dat je het wel gered hebt tot nu toe, terwijl het echt loodzwaar is geweest! Knap hoe jullie het doen!
Met mijn man heb ik ook als optie besproken dat het nog te overzien is als ik 2 dagen oppas en een kdv ook 2 dagen. Dan zit ik er minder aan vast. Want idd 4 dagen vind ik best zwaar. Voor het kindje is het misschien goed, niet teveel wisselingen, maar dan heeft hij/zij 3 verschillende gezichten (er zit hier een kleinschalige professionele opvang met 1 leidster, daar gaat onze dochter 1 dag heen en ben erg tevreden erover).
Maar goed...we hebben nog even...kindje wordt in mei verwacht.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen hierin!

Groetjes, Marianne

Tsjonge, idd een moeilijk verhaal zeg!

Wat lief dat je wilt helpen!! Ik zou idd dan ook kiezen voor 2 dagen, want 4 is wel erg veel hè.

Succes met het nemen van een goede beslissing.

Terug
Bovenaan