moeilijk zeg, consequent zijn!

hoi,

Ik ben vandag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest.
Ik had een vraag die ik daar gesteld heb. De laatste 10 dagen ongeveer is Jamsijn (nu 5 weken oud) heel lang wakker na de voeding van s morgens en na die van een uur of 5. Ze kan dan makkelijk de hele tijd tot de volgende voeding wakker blijven 3-4 uur dus.
Op zich lijkt me dat niet erg maar ze wil dan lekker in mijn armen liggen. Als ik ze in bed leg of alleen in de box dan krijst ze alles bij elkaar.
Maar met een baby uren i8n mijn armen kan ik niet veel meer in huis doen dan tv kijken of een boek lezen :-(
Als ik ga wandelen met de wandelwagen is ze wel binnen 1 minuut in slaap.
Jamsijn is ook heel erg beweeglij, ze trappelt heel erg als ze wakker is en graait met haar armen in de lucht, verder ziet ze er wel heel tevreden uit.
Volgens de arts op het cb is het een heel erg beweeglijk kindje en dat zijn prikkels waardoor ze zich zelf wakker houdt.
Een kindje moet eigenlijk zegt zij na een half uurtje of zo na d voeding weer in slaap vallen.
Ik heb een briefje met allerlei adviezen gekregen.
Een hlf uurtje met haar ''spelen'' na de voeding en als ze tekenen vertoond van slaap dan terug in bed leggen, maar niet op je arm in slaap laten vallen. Bedje moet gelijk staan aan rust en regelmaat.
Nou zo gezegd zo gedaan, oogjes vallen toe, Jasmijn in bed, huppa de serenade begint weer, en dan bedoel ik echt krijsen niet szomaar huilen.
Ze houdt dat langer vol dan ik, dus na 10 minuten kromme tenen naar haar teogelopen, speen in haar mondje, aai over haar bol, ze is stil en weer naar buiten, huppa alarm gaat weer aan.
Ik ben dus beter af met haar op de arm
Ik wil echt wel consequent zijn, maar als ze op mijn arm lit is ze heel tevreden en heel wakker, ik zou a=ook gaan huilen als ik wakker in een klein saai kamertje moest liggen!
Maar goed, ik ga haar maar weer halen want dit kan ik de buren niet aan doen!
grrrrr
iemand tips
Elke

Hoi Elke,
Een tip waar je misschien niet op zit te wachten: laten huilen........
Doe de deur dicht of de babyfoon even uit, zodat je het niet heel de tijd hoort. het klinkt heel zielig, maar kinderen hebben vaak even de tijd nodig om om te schakelen. Eerst gezellig met allerlei geluiden etc. om haar heen en dan is het ineens stil en is ze alleen. In het begin zal het huilen wel even aanhouden, maar het wordt echt korter. Marijn gaat altijd huilen als ie in bed wordt gelegd. Als ie na 10 min. nog huilt, dan ga ik even kijken of ie misschien niet gespuugd of gepoept heeft of dat er iets anders is. Dan krijgt ie een aai over z'n bol en dan is ie meestal na 5 min. vertrokken.
Ik moet wel zeggen dat het me nu bij Marijn makkelijker afgaat dan bij Thijs, onze oudste, 3 jaar geleden. Toen vond ik het ook zo moeilijk om hem te laten huilen. Maar echt, op termijn heb je er echt baat bij!!!!!
Sterkte meid!
Liefs, Patricia

Hoi Elke,
Volgens mij heb ik al een keer eerder gezegd dat Nathan een beetje dezelfde trekjes vertoont als Jasmijn.   Vannacht was het weer drama. Ik leg hem tegenwoordig met speen en al in zijn bedje. Overdag gaat het redelijk, maar aan het einde van de middag en 's nachts blijft hij gillen... niet zo maar huilen. Het vervelende is dat als ik dan het licht op de overloop aan doe en naar boven loop dat het huilen dan al minder word en als ik de kamer inloop wordt Nathan stil. Loop ik de kamer uit dan gaat het brandalarm weer af.. en zo kun je bezig blijven. Hij houdt het krijsen overigens ook langer vol dan ik... ik neem me elke keer voor om consequent te zijn, maar dat valt niet mee. Gisteren heeft hij bijna de hele nacht doorgeslapen. Vannacht was het echt weer als vanouds... om de 2 uur brullen. En in een kamer bomvol visite ligt hij in 2 minuten te slapen. Ongelofelijk gewoon.

Groetjes Kim

Hoi,

Ik ben sinds maandag gaan inbakeren.
Als Daniel wakker wordt gelijk voeden, dan ff knuffelen, dan ff in de box en zodra hij 1 gaap geeft gelijk naar boven. Weer lekker inbakeren..........werkt super.
Hij huilt meestal niet en als hij wel huild is het max 10 min. Wel constant hetzelfde blijven doen, daar hebben ze het meeste rust bij, dan weten ze zelf wat er komen gaat en dat vinden ze fijn. Het werkt echt, bij Daniel in ieder geval en bij mijn oudste heeft het ook altijd geholpen. Het ziet er misschien zielig uit maar de meeste vinden het een fijn gevoel. Ik heb de inbakerdoek van pacco, daar liggen de beentjes gewoon in kikkerhouding dus dat is erg goed voor de ontwikkeling. Succes en kijk is op de site van pacco.nl

Groetjes syl

hè, hè, eindelijk kan ik reageren, rot site!
Ik hoor eigenlijk thuis op het zomerforum, ben namelijk 8 sept bevallen, maar ik herken het probleem. Bij mij waren het op een gegeven moment  alleen maar hazeslaapjes en veel huilen bij het in bed leggen. Ik heb toen een bakerzak gekocht (www.bakerzak.nl) en toen ging het veel beter. Hij huilt vaak nog wel even, maar hooguit een minuut of 2, maar ook valt hij wel eens zo in slaap. Zo'n zak ik echt perfect, ze liggen er niet helemaal straks in, maar met de armpjes zwaaien  kan ook niet meer. Hij slaapt nu ook veel langer achter elkaar. Misschien het proberen waard. Ik heb het trouwens eerst uitgeprobeerd met een gewone kleine slaapzak en dan de armpjes naar binnen doen. Je moet er dan natuurlijk wel bij blijven al ze gaat slapen. Bijvoorbeeld beneden in de wagen leggen.
Succes,
Josie

Hoi,

Ik hoor hier eigenlijk ook niet thuis (ben bevallen 23 sept), maar ik las je probleem en die is heel herkenbaar!! Ik heb ook de bakerzak gekocht en die werkt super!! Ze slaapt nu veel langer per keer ( 2 a 3uur) en het inslaap huilen is ook minder lang geworden, wat voor mij weer heel fijn is want dat vond ik echt heel moeilijk...

Ik heb ook het boek van ria blom gelezen over rust en regelmaat, en daar heb ik ook heel veel aan gehad, het is even doorzetten, maar je word beloond! Want je kindje word er uit eindelijk veel vrolijker van als het meer slaap en jij komt weer eens aan andere dingen toe. Succes, ik hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes mv chelsey (8 weken)

Terug
Bovenaan