moeilijk

Ik had me voorgenomen om een poosje geen deel te nemen aan dit forum, alles een poosje van me af te zetten en er niet mee bezig te zijn, maar ik kan het niet toch niet laten, ik ben nog zo vertwijfeld. Nog even in het kort: bijna een jaar bezig, na bijna een week overtijd neg.test,
2e week over tijd een beetje viezigheid toen weer dagen schoon, nu na ruim 2 weken over tijd en met alle zwangerschapskenmerken erop en eraan, is afgelopen weekend mijn ongi toch gekomen, althans dat denk ik. Normaal ben meteen heel hevig ongesteld, simpel gezegd loop ik leeg, een week lang, maar nu is het echt minimaal, soms helemaal niks. Het is ook geen echt mooi bloed, maar dikke donkere viezigheid (sorry). Ik ga er van uit dat het gewoon ongi is, maar het is heel vreemd allemaal, ik wil me niks in mijn hoofd halen, maar ik heb wel eens gehoord dat je een lichte ongi kan hebben in het begin van je zwangerschap. Zal ik mezelf pesten met nog een test doen? Ik weet het niet meer, ik kan nergens geen touw meer aan vastknopen, niet aan mijn cyclus, niet aan mijn lijf nergens aan!

Sorry, voor zo'n lang verhaal, ik zal nu stoppen. Kan iemand me iets wijzer maken en/of een beetje opbeuren?
Alvast hartstikke bedankt.
Lin

Hoi Hoi,

Ik ken het wel een beetje, ik was ook overtijd (in december, moest tussen 20 en 28 december toch wel ongi zijn) en op 1 januari kreeg ik toch een bloeding...Heel helderrood en heel hevig, alleen had ik helemaal niet het gevoel van een ongi (dat zware en/of buikpijn). Binnen 5 minuten was het bij mij afgelopen en daarna kwam er helemaal niks meer. Wat blijkt: het was een innestelingsbloeding!

Als ik jou was zou ik toch nog even een test doen en als die ook negatief zou zijn ff de huisarts bellen, misschien weet die raad...

Succes meid!

Liefs Mariska 2

Hoi Lin,
Ik herken jouw verhaal, ik was nl afgelopen maand(31 maart)ook een soort van ongesteld met donkerrood, bruine stolsels. Dit heeft maar een dag geduurd en ik had echt het gevoel zwanger te zijn. Ik heb toen 5 dagen later toch een test gedaan een deze was helaas negatief. Toch heb ik tot nu toe nog steeds een vreemd gevoel in mijn buik, soort stroompjes, spierpijn. De buitenkant van mijn buik doet ook zeer en hij is opgezet. Heb net mijn klusweek achter de rug en moet nu nog 1.5 week wachten of ik ongi wordt.
Heb dus toch net een test gedaan(mijn vriend weet dit niet) en hij was weer negatief. Ik kan nu dus echt niet zwanger zijn, iniedergeval niet van de vorige keer. Misschien wel van deze maand, maar dat moet ik dus echt afwachten.
Ik weet dat het moeilijk is te accepteren, maar ik denk toch dat je een menstruatie hebt gehad, net als ik, maar dan anders dan anders.
Ik wens je heel veel moed en geduld toe, en je kunt altijd je frustraties aan ons kwijt.
Ik baalde net ook enorm...
Liefs Esther

Hoi Lin,
Je hoeft echt geen sorry te zeggen, zo lang was het verhaal niet en bovendien zijn we daarvoor! Helaas kan ik je niet helpen wat betreft jouw vraag. Ik zou denk ik toch de huisarts bellen en het hem/haar vragen. Misschien kan hij er iets zinnigs over zeggen...
Heel veel sterkte, liefs Kiki

Hoi Lin,

Wat akelig zeg, maar vind het wel herkenbaar. Een paar maanden geleden had ik ook echt het idee zwanger te zijn en er kwam inderdaad zo'n minimale ongi, eerst 3 "druppels", bijna niks, dag daarna iet meer, maar uiteindelijk alleen maar een paar dagen wat bruine smurrie. Maand daarna weer gewone heftige ongi hoor, net of het gecompenseerd werd.
Maar ja, je weet het natuurlijk nooit.
Temp. je ook? Want als je temp. ook hoog blijft kun je best zwanger zijn, als die naar beneden is gegaan, is het waarschijnlijk toch een ongi.

Veel sterkte en liefs,
Joan

Terug
Bovenaan