moeilijk!!!

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

Ik moet het fff kwijt hoor!  

We zijn inmiddels 11 maanden aan het klussen, vorige maand dacht ik dat het zover was omdat mijn ongi later kwam en ik zwangerschap kwaaltjes had. Toen ik dus ongi werd ben ik even omgeslagen en had me bedacht om het rustiger aan te doen en er niet zo mee bezig te zijn. Eigenlijk ging het wel goed, maar nu dat weer net onze "klus periode" erop zit, word ik weer zenuwachtig en ben ik weer heel erg bang dat het weer niet gelukt is! En natuurlijk denk ik weer van alles te voelen! wat kan je lichaam toch spelletjes met je uit halen! Wat doen jullie om er niet zo mee bezig te zijn?
Voor mij is het nog moeilijker omdat het blok waar ik woon er nu drie zwangere zijn en één die bevallen is, dus word ik dagelijks geconfronteerd, als je nou niets met ze zou hebben oké maar met twee ga ik ook erg goed om.

Al met al, ik vind het erg moeilijk.........
Ik ben bang dat als ik te negatief ben het natuurlijk ook niet gaat lukken!

Sorry meiden dat ik fffffff zo moest zeuren.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan?

Groetjes Saskia 30

Hoi Saskia!

Leuke vraag! Maar weet je dat dat gevoel eigenlijk onvermijdelijk is? Ik die altijd zo nuchter was als een boerentrien....pfff forget it. Ja, de eerste 4 maanden toen ik begon moet ik eerlijk zeggen hield ik me er helemaal niet mee bezig, ik raakte toen wel zwanger maar liep uit op een mk met 6 wk. Vanaf die tijd, omdat ik weet hoe zwangerschapskwaaltjes voelen denk ik dus iedere keer dat ik zwanger ben. Behalve een paar dagen voor mijn NOD, dan krijg ik weer een  typisch ongi gevoel. Nu moet ik zelf nog 4 dagen.......pffff

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is niet meer op dit forum komen. Tenminste dat zou mij helpen maar uuhmmm  ik ben verslaafd aan deze site dusss.....
Elke keer als me vriend binnenkomt zegt ie ook altijd; zo, zit je weer op de dikke buiken site?    
Ja meid, jij, ik en nog vele vele anderen voelen en maken hetzelfde mee. Daarom is dit forum er ook. Reageer je frustraties, zenuwen gewoon lekker hier af want dat helpt enorm!!!

Groetjes Jeannette

Hoi Saskia,

Eigenlijk zitten we vast in een soort cirkel.
Je denkt van alles te voelen, dus je denkt zwanger te zijn, maar dan denk je, daar mag ik niet aan denken, want dan ben ik zwanger, maar vervolgens voel je weer wat waardoor je denkt zwanger te zijn. En zo ga je maar door.
Ik denk dat het onmogelijk is er niet mee bezig te zijn, maar door zoveel mogelijk afleiding te zoeken denk je er wel minder aan. Ga lekker buiten wandelen, ga sporten, of lees een goed boek.
Maar er niet meer aan denken, dat kunnen we allemaal niet denk ik.

Groetjes Hanneke

Ik kan het helemaal begrijpen, ik vind het ook moeilijk, kreeg ik maandag te horen dat mijn schoonzus voor de tweede keer direct zwanger is, hoor ik vandaag dat mijn twee ( jongere) nichtjes ook zwanger zijn.

En ik wil ook zo graag en mijn man ook.

Ja, maar goed, je hebt niet alles in de hand.
Een van mijn nichtjes is trouwens via IVF zwanger geworden dus daar is het niet echt van een leie dakje gegaan en wie weet het voorjaar is begonnen, maart zijn er veel bezoekers van deze site zwanger geworden, laten we hopen dat april zo verder gaat en er ook veel zwanger worden.

Positief blijven denken, maar dat is niet altijd makkelijk.

Alice

Lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie reacties, inderdaad als we elkaar een beetje steunen komt het allemaal wel goed!

In ieder geval hebben jullie mij al weer een heel stuk geholpen.

thanks en ik duim voor jullie allemaal!

Groetjes Saskia 30

Hoi saskia
Ik wilde even zeggen dat het gevoel wat je hebt als het weer niet gelukt is heel herkenbaar is .
Je wil zo graag en je ziet veel zwangere vrouwen en dan denk je wanneer ben 'ik ' aan de beurt????
Ik zie in mij werk als kraamverzorgster natuurlijk erg veel baby's nou dan is het soms best even moeilijk .
Maar hou de moed erin meis !!!
Ik wilde je nog even wat vragen, ik las bij jouw iets over de maansteen wat is dat precies en wat heeft dat voor een functie ik ben heel nieuwsgierig
Gr ingrid

Hallo Saskia,

Het lijkt wel of het steeds moeilijker wordt he ?,  iedere keer als de rode duivels weer komen ... Ik probeerde ook om er minder mee bezig te zijn, en niet te veel op het internet te zoeken. Maar dat is denk ik onmogelijk. Het lijkt wel of alles om je heen draait om baby`s. Wij zijn nu 1 jaar bezig, en worden doorverwezen naar de gyn.

Ik ga   met een nieuwe opleiding beginnen. Eerst wilde ik dat niet, want stel dat ik een kleintje krijg, dan heb ik daar toch geen tijd voor.......
Nu heeft het zwanger-worden een heel jaar mijn leven beheerst en ga ik het dus los laten. Ga gewoon beginnen met de opleiding, en zie wel wat er gebeurd.
Veel succes,
Groetjes Zoey  

Terug
Bovenaan