Moeilijke avond eter?

<p>Hoi!<br /><br />Ik hoop dat ik misschien hier wat tips en advies kan winnen. <br /><br />Onze kleine man van ondertussen 1,5 jaar (19 maanden) is een moeilijke eter bij het avond eten.  <br />Nouja, alle potjes (welke smaak dan ook) eet hij graag en hebben we nooit problemen mee. <br /><br />Alleen het mee eten met ons is helaas geen succes. <br />Pasta, rijst en groenten worden niet op gegeten. <br />De enige manier is groenten met gekookte aardappelen te prakken, maar iedere dag aardappelen met groenten is ook zo weinig variatie. <br />Vlees of vis eet hij vaak wel. <br /><br />Het lijkt soms alsof hij de structuur niet lekker vind. <br />Zo had ik een paar dagen geleden wat extra slierten spaghetti gekookt en in zijn potje spaghetti Bolognese gedaan. <br />Maar die extra slierten maakten dat het potje niet meer lekker was en er werd weer niets gegeten. <br /><br />Soms als het eten alleen al voor hem neer gezet wordt wilt hij geen enkele hap proeven. <br />Op het moment dat je het toch in zijn mond krijgt spuugt hij het direct uit zonder geproefd te hebben. <br /><br />Eten jullie kleintjes met alles mee? <br />Hebben jullie tips of trucs?<br /><br />Alvast erg bedankt!!</p>
 
Hier EXACT hetzelfde met mn dochter van 14 maanden. Alleen weigert ze sinds 2 weken ook alle potjes. Alleen gekookte aardappelen met groente geprakt gaat goed idd. Op zich prima want dat is toch wel echt gezond en een goede maaltijd, maar ik vind het ook erg vervelend...
Mijn oudste dochter is nu 3 jaar e  heeft ook tot haar 2e jaar moeilijk gegeten. Precies hetzelfde verhaal eigenlijk. Rond de 2 jaar ging het pas beter en nu eet ze met de pot mee. 
Helaas is het ook wel heel 'normaal' dreumesgedrag... Mn dochter spuugt ook alles uit en gooit het door de hele kamer. Niet grappig.
Zelf laten eten, grote stukken geven, geen aandacht aan geven etc helpt niks. Er zijn dus ook genoeg dagen dat ze écht niks eet. 
Geen tips, wel herkenning... ;) ik hoop gewoon ook dat het goed komt zodra ze 2 is, vast wel.. maar dat duurt nog even helaas 
 
Hier 8 maanden eet alles rijst tot met lasagne tot soep tot linzen
Maar heb nooit potjes gegeven 
Vanaf begin alles zelf ik wilde toen x potje geven hij spuugde het zo uit zonder iets te hebben gedaan en kokhalzen 
 
Daarna nog paar keer geprobeerd bijvoorbeeld als we ergens heen moesten exact zelfde. Misschien komt wel door dat hij potjes is gewend 
 
 
Mijn dochtertje heeft ongeveer vanaf dat ze 1.5 was tot een paar weken terug (ze is nu ruim 2 jaar) erg slecht avond gegeten. Waren maar een paar dingen die ze lekker vond. Groenten, aardappelen, vlees, vis wilde ze allemaal niet. Ze kreeg elke avond gewoon wat wij ook aten. Vaak at ze dan alleen de appelmoes en verder niet. Wel altijd een toetje gegeven erna. Ze is nog nooit wakker geworden van de honger en overdag at ze redelijk goed, dus heb er ook geen punt van gemaakt.
Tot ze een paar weken terug van de een op de andere dag ineens weer groente, aardappelen en vlees wilde eten. Dit gaat de ene dag ook beter dan de andere hoor. Maar ik ga dus geen strijd aan. Als ze wil eten ben ik blij, als ze niet wil is het ook goed. 
Wat hier nog wel heeft geholpen is om het eten een andere naam te geven die voor die kleintjes beter te begrijpen is. Zo is alle vlees worst volgens mn dochtertje. Zijn boontjes groene patatjes. En kunnen we haar al blij maken met een beetje appelmoes, ketchup of een theelepel satésaus erdoor. Dan eet ze ineens weer alles op. 
Wat ook helpt is om haar te laten "helpen" met koken. Ze staat dan naast me op een kruk en voor haar idee helpt ze me dan. 
 
Och hier ook drama, geen potjes, en ze vertikt nagenoeg iedere maaltijd. Proeft vaak niet eens. Mega frustrerend, maar als ik hierboven moet geloven komt het vanzelf..
 
Geen ervaring mee, nooit potjes gegeven... (Geen idee of dat uitmaakt maar de smaak zal vast anders zijn)...
Tsja k zou toch gewoon aanbieden wat jullie zelf ook eten.. Lekker zelf laten eten. Als ze de keus voor potjes niet meer hebben gaan ze vanzelf wel een keertje eten
 
Hier ook een aardappel groente eter.... wij eten dus gewoon elke dag aardappels met groente. Inmiddels eet ze nu ook pastasaus (zelfgemaakt) en pasta. Maar rijst ed ook echt niet. Ze heeft bij ons altijd potjes geweigerd dus heb altijd alles vers moeten bereiden. Af en toe proberen we wel wat anders maar meestal eet ze dan bijna niets. Das dan ook goed. We hebben haar nog Nooit verplicht iets te eten en zijn al blij dat ze veel groentes lust. 
 
Terug
Bovenaan