Moeilijke drinker 17 weken

<p>Wil het hier ook eens proberen omdat misschien meer dames er 'last' van hebben.</p><p>Onze dochter is nu 17 weken en bijna elke keer is het een geworstel met de fles. Ze krijgt nog 5 x 150 maar drinkt dit niet eens altijd op.<br />Ze begint heel enthousiast aan de fles en wanneer ze op de helft is spuugt ze m uit om even te boeren.<br />Wil je dan weer verder met de fles dan is deze er met geen mogelijkheid in te krijgen. Ze gaat al drinkend met haar hoofd draaien etc.<br />Ben bij de 8 weken gaan afbouwen met borstvoeding omdat ze nog 13 keer per dag kwam. Toen 2 weken lang ook elke keer een rampzalige voeding gehad omdat ze niet uit de fles wilde drinken.<br /><br />Soms gaat het er zo in dus ik weet ook dat het niet aan soort fles ligt. We gebruiken Philips Avent.<br /><br />Wat we al geprobeerd hebben;</p><p>- Grotere speen, zit nu op 1. Toen we 2 gebruikte spuugde ze heel haar voeding eruit. Ging denk ik veel te snel. Of nu toch maar weer eens proberen?<br />- Haar zelf laten bepalen hoeveel ze wil. Nadeel is dat ik dan weer een verzoek voeder ga worden en dat gaat gewoon niet nu ze naar kdv etc gaat. Hierdoor kwam ze de ene keer na 2 uur andere keer 3 en zit je weer aan 10 voedingen per dag. <br />Het is niet dat we het erin stouwen maar 80 cc is gewoon echt te weinig en dan wil ze na een uur weer een klein beetje.<br />- Haar op je bovenbenen voeden werkt ook wel redelijk met het 2de deel.<br /><br />Iemand nog meer ideeën met wat we kunnen proberen?<br />Het klinkt heel rampzalig maar dat is het niet. Verder slaapt ze super goed en groeit als kool. Alleen als je weer een soort van gevecht moet aan gaan terwijl ze nog wel 'honger' heeft is gewoon zo zonde.</p>
 
Mijn dochter van 14 weken is ook een hele moeilijke drinker, ik bied wel telkens 150 aan, maar weet gewoon dat het niet op gaat. Precies hetzelfde als bij jou, drinkt ze de helft ongeveer en dan wil ze niet meer. De laatste voeding van 23 uur drinkt ze sowieso bijna niets, maar kan ik nog niet weghalen omdat ze überhaupt al te weinig binnen krijgt. Ze komt ook niet vaak zelf voor voeding.
Soms wil het bij mij helpen om de voeding, nadat ze dus de helft heeft gedronken, even te laten staan. Dan ga ik even knuffelen, haar luier verschonen en het 20 minuutjes later nog een keer aanbieden. Dan kan het zijn dat ze ineens wel weer aardig wat drinkt. 
Ik ben toevallig gister naar het CB geweest en heb het daar ook over gehad. Omdat ze wel gewoon goed groeit en verder ook goed ontwikkelt gaven ze bij mij aan om het maar een beetje te laten gaan. Wel gewoon die 150 aan te blijven bieden, maar me niet zorgen te maken als het niet op gaat. Blijkbaar drinkt ze gewoon net genoeg om wel te groeien en te ontwikkelen. Die 150 ml x lichaamsgewicht is een gemiddelde, maar het is duidelijk dat mijn dochter gewoon aan minder genoeg heeft. 
 
Denk dat ik het ook een beetje moet gaan loslaten inderdaad.
Wij hebben ook niet altijd evenveel honger natuurlijk alleen omdat ze dan na 1,5 weer wil dan weet ik gewoon dat ze nog trek heeft.

Zal ook wel eens weer gaan proberen om dan de luier te doen. Misschien inderdaad wanneer ze even van haar plek is geweest ze dan weer wil.

Net zoals bij jou groeit ze hier ook super. met 16,5 week 64 cm en 6170 gram. Te weinig krijgt ze dus niet binnen ;)
Zullen dus beide inderdad geen grote drinkers zijn.
En inderdaad die laatste fles is of het gaat er zo in en soms zelfs 180, of er gaat amper 150 in. Merk wel dat ze eigenlijk rond 21:00 uur haar diepe slaap in gaat maar dan moet ze dus nog een voeding rond 22:30. Daarom zou het mooi zijn als die avond fles er af gaat voor haar maar dat gaat nu nog niet omdat ze anders niet genoeg drinkt.
Misschien ligt het ook wel aan sprong 4. Blijf het gewoon nog zo proberen. Wat ik al zei het is zo een ontzettend lief meisje en als dit het enige 'probleem' is dan maar voor lief nemen.
 
Ik snap het helemaal hoor, ik word er soms ook onzeker van. Dat loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan ;). Ik zou inderdaad ook graag de laatste voeding eraf halen omdat ze dan al zo lekker slaapt en voelt gewoon niet goed om dr wakker te maken. 
Ik heb ook wel gemerkt dat het tijdens sprongetjes nog erger is. 
Maar lees graag ook nog even mee voor het geval er anderen zijn die hetzelfde hadden en nog goede tips hebben! 
 
Hier ook altijd drama geweest tot de dag van vandaag. Ze is nu 6 maanden en geef sinds een week 3 flessen en drinkt die 180+6 vaker niet op dan wel!
Ik zou het proberen beetje los te laten vond ik zelf ook moeilijk hoor maar als ze het goed doet voor de rest en groeit is het prima zo. Ben er wel achter dat ik mij onnodig erg druk erom gemaakt hebt.
Ben je al begonnen met bijvoeden?
Voor de rest heb ik weinig tips heb toen ook alles geprobeerd maar niks hielp ik hou het er maar op dat ze geen melk meisje is haha!
Heb wel speciale voeding voor haar en dat scheelde wel een groot deel! 
Maar jou meisje huilt voor de rest niet tijdens haar flessen?
 
Oh, fijn vooruit zicht haha.
Bijvoeden in de vorm van de eerste hapjes? Hier gaan we de 20ste mee beginnen om haar te laten proeven. Dan is ze over de 4 maanden.
Even kijken of ze het wat vindt, zo niet dan wachten we nog wat langer.

Nou als je verder wil met wat nog over is dan zit ze soms echt zichzelf uit je armen te wurmen en van die ik ben het er niet mee eens huiltjes/geluidjes te maken.
 
Hoi! Zelfde probleem hier. Opzich heb ik er wat trucjes voor gevonden en drinkt hij de fles leeg.
Wat ik doe:
Ik ga zitten op de bank en zet mn voeten op tafel. Laat mijn zoontje op mijn benen liggen. Hij ligt dan rechtop en kijkt mij aan. Ik geef zo de fles. Met mijn benen ga ik heen en weer en zing een liedje voor afleiding. Hij drinkt hem zo helemaal leeg.
Raad het aan om te proberen.
 
 
Terug
Bovenaan