moeilijke drinker

Hallo!
Ik heb n dochterje van 8 weken. zij is 4 weken te vroeg geboren en kon vanaf t begin niet goed drinken. Ze had de kracht niet om goed te zuigen waardoor ze te weinig uit de borst haalde en ik haar moest bijvoeden. Zij dronk altijd langzaam en was lang met haar bezig, ruim 1,5 uur. Nu ben ik volledig overgestapt op flesvoeding en ze heeft t zelfde probleem. Ik heb verschillenden spenen geprobeerd en ben nu bezig met de difraxspeen 1,2,3, die je kan verstellen. Nu is volgens mij 1 te zwaar voor haar want dan valt ze in slaap en 2 te veel want dan schrokt ze zich wild. Ik ben nog steeds erg lang haar aan t voeden. Dat is erg vermoeidend vooral s nachts, Zijn er moeders met t zelfde probleem??? En zijn er misschien adviezen? Ik heb echt behoefte aan mensen die in een soortgelijke situatie zitten.

Groetjes een vooral voedende moeder!
 
Hoi Sats,
mijn zoontje was 6 weken te vroeg geboren en was ook te zwak om goed aan de borst te drinken, ik ben ook over gegaan op de fles en verschillende spenen uitgeprobeerd (wat een ellende zeg!) Ik ben gebleven bij de 1,2,3 spenen van dodi welke voor hem het beste werkte.
pff 1,5 uur is wel erg lang dat put je uit joh, zou het werken om een gemiddelde van een half uur voeden aan te houden en dan misschien wat vaker aanbieden tussendoor? of zie je dat niet zitten. als ze maar drinkt is mijn idee, hoe vaak maakt dan niet zo veel uit er komt dan misschien vanzelf een ritme in?
Nou heel veel suucces! groetjes...
 
Mijn dochter is 8 weken te vroeg geboren, en aan de borst ging ook niet. maar ze dronk ook perfect met de Dodi 3 standen speen. Gewoon eens proberen.

Veel succes
 
Hai Petra,

Bedankt voor je reactie. Het drinken gaat wel wat beter nu. In een uur heeft ze gegeten, is ze verschoond en hebben we geknuffeld en dan leg ik haar in bed. maar ze drinkt nog steeds langzaam en in etappes. Ik wil haar ook wel een half uur voeden, maar als ze niet genoeg heeft slaapt ze niet of een half uurtje en dan is ze weer wakker. Zo heb ik helemaal geen leven, hihih. Maar sinds een paar voedingen gaat t beter. Gistermiddag was t n ramp, maar nu niet. Tis elke dag anders he met zo'n kleine. Maar inderdaad het is een gekloot met die spenen! Pfffffff! Ik hoop dat t beter blijft gaan. Uiteindelijk moet ze toch sneller gaan drinken als ze groter wordt. De drifax wertk volgens mij wel goed. Ik zet m gewoon tussen 1 en 2.
Hoelang doen jullie kleintjes erover dan??
 
Ha Sats,

Mooi dat het beter gaat.. misschien nog effe door stressen,maar dat komt wel goed joh, ze is nog zo klein.
mijn zoontje doet ongeveer 20 min over de fles, eigenlijk ideaal dus, maar nog wel op stand 1, op stand 2 of 3 is die fles zo leeg, verslikt hij zich en blijft die zuigbehoefte er. Hij is nu bijna 5 maanden en groeit als kool.
Merk jij er nu wat van qua ontwikkeling dat ze te vroeg was of loopt het allemaal wel gelijk op?
groet petra
 
Terug
Bovenaan