Moeilijke drinkers

Mijn tweelingjongens zijn bijna 12 weken en vanaf het moment dat ze overgingen van flesjes van 90 naar 120 gaat het drinken bijzonder moeizaam. Inmiddels krijgen ze vijf  flessen van 150, maar zouden eigenlijk al naar 180 moeten.  Ze groeien goed, maar we moeten de flessen er dan ook echt in proppen. Als het aan hun ligt zouden ze waarschijnlijk 80-100 drinken en er dan mee kappen. Soms zitten we een uur met ze om er nog wat meer in te krijgen.
We waren bijna gewend aan het feit dat we zulke matige drinkers hebben, maar sinds een dag of drie is het echt helemaal pet!
Ze krijgen overigens Hypoallergene voeding van Nutrilon, gezien hun aanleg voor allergieën. Ik hoop dat iemand nuttige tips voor ons heeft, want we worden er zo onderhand een beetje wanhopig van...

hoi,

Mijn dochter is ook geen superdrinker, maar andere flessen en spenen uitproberen hielp wel. Eerst had ze avent maar daar had ze te weinig kracht voor. Ze viel gewoon in slaap!Toen op hele simpele dunne flessen over en die gingen beter. Inmiddels toch weer terug naar avent omdat die andere flessen inmiddels te snel gingen en dat gaat nu ook goed. Difrax was ik niet weg van. Uitproberen dus!

groetjes, Diane

Hoi, Hoi,

Onze dochter was ook een zeer matige drinker en is dat altijd gebleven. Nu ze diksap krijgt drinkt ze echter de sterren van de hemel. Ze is inmiddels twee jaar en wij hebben ons er destijds maar bij neergelegd. Ze groeide in verhouding goed en volgens de curve. Waarschijnlijk zijn er gewoon kindjes die genoeg hebben aan minder. Slapen jouw kindjes wellicht veel? Onze dochter sliep heel veel en had daarom misschien minder voeding nodig omdat ze minder verbrandde.
Alleen als ze ziek zijn (grieperig ofzo) dan moet je ze wel goed in de gaten houden, omdat ze dus minder vocht binnen krijgen.
Ik heb altijd geleerd: zolang ze goed gezond van kleur zijn, actief en voldoende plas en poepluiers hebben, dan krijgen ze voldoende binnen!

Succes!

Groetjes

Mijn dochter is van geboorte af aan al een "matige" drinker. Ik zeg matig, omdat ieder kindje zijn eigen voedingsbehoefte heeft. Morgen is ze 6 mnd en nog drinkt ze geen fles leeg van 165cc, vaak houdt ze na 135 op. Dan heeft ze voldoende.
Ook ik maakte me er enorm druk over. Zeker omdat je veel verhalen hoort en leest dat baby's een fles van 200cc moeten leeg drinken.
Toch probeer ik me er bij neer te leggen dat ze geen groter drinker is. Soms gaat het heel gemakkelijk en andere dagen wil ik de melk er wel in kijken!!

Veel succes!

Groetjes
Sandra (mv Daphne)

Terug
Bovenaan