Moeilijke drinkster

Onze dochter gaat steeds slechter drinken, met alle gevolgen van dien. We moeten heel erg achter haar aan zitten, anders krijgt ze teweinig vocht binnen. Nu ze naar school gaat, is ze opeens vaker ziek (buik pijn). Op school wordt er niet zo op gelet.
We verzinnen van alles ten aanzien van variatie van Limo's, water, melk-achtige zaken. Thee lust ze niet.
Iemand een idee om het drinken leuk te maken voor een meid van 4? Wij weten het even niet meer...

mijn jongste dochter (bijna 3) is ook een moeilijke drinker. Wij bieden eigenlijk niet aan maar laten altijd een gevulde beker op tafel staan. Zo gaandeweg de dag drinkt ze daar steeds slokjes uit. Daarnaast geven wij heel veel fruit, misschien ook een idee voor in haar broodtrommeltje? daar zit ook veel vocht in.
Daarnaast krijgt ze na het eten altijd een waterijsje. Zo gaande weg krijgt ze dus door haar voeding genoeg vocht binnen maar kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend is. Onze kleine meid is vanaf haar geboorte al zo 'lastig' geweest met drinken.
Sterkte!

Mijn zoon van 17 maanden heeft in het begin ook niet goed gedronken en gegeten. Op het laatst had hij slechts 1 matig gevulde plasluier op een dag. Erg zorgelijk dus.
Mijn tip:
ga voor de zekerheid naar een kinderarts of huisarts om te laten onderzoeken of jouw dochter genoeg voedingsstoffen haalt uit het eten en drinken wat ze binnenkrijgt. Dit kan heel eenvoudig door urine en faeces onderzoek.Niet leuk voor het kind, maar je weet dan waar je aan toe bent. Als alles goed is vooral geen drama maken van eten en drinken; een kind regelt zelf wel hoeveel ze nodig hebben. Is moeilijk, maar het wordt wel leuker aan tafel en het kind gaat vanzelf meer eten omdat ze jouw frustratie niet meer voelen.
Succes.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn zoontje vindt het drinken uit een pakje leuker/lekkerder dan uit een beker. Ook helpt het bij hem als ik hem echt dorst laat krijgen, dan drinkt hij hem in een keer leeg. (Ik bedoel dus dat ik niet steeds kleine beetjes laat drinken...)Maar ja, hij heeft ook niet echt een drinkprobleem, dus ik weet niet of dat jullie helpt.
Veel geduld toegewenst!

Terug
Bovenaan