moeilijke eter, toch zwanger?

Hallo allemaal,

Ik ben best een moeilijke eter, in die zin dat ik weinig groentes en fruit lust. Dit los ik normaalgesproken op mbv vitamine pillen, en ja,ik weet dat het verse spul beter is. Maar iets is beter dan niets, toch?

Maar hoe ga ik dat doen als ik zwanger wil worden? Hoe krijgt mijn baby voldoende binnen tijdens de zwangerschap?

Zijn er dames die hetzelfde hebben als ik, of hebben jullie tips?

Alvast bedankt!
 
Ik eet zelf heel weinig fruit, ik probeer wel meer van te eten en ik eet er ook meer van dan voorheen maar volgens mij is het nog steeds te weinig. Dus slik ik vitaminen voor zwangeren, dan weet ik zeker dat er genoeg in mijn lichaam zit voor de kleine.

groetjes, Jane
 
Ik zou het t.z.t. wel met de verloskundige of huisarts bespreken, die kan kijken of je echt te weinig van de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Over het algemeen valt het trouwens best wel mee hoor met wat je nog aan goede stoffen binnen krijgt (ik zou wel voor de zekerheid (in overleg met vk/ha) vitaminesupplementen nemen, misschien meer voor je gevoel dan dat het echt nodig is).

Nog een pluspuntje van de zwangerschap: soms verandert je voedingsgewoonte. Ik ben veel gezonder gaan eten tijdens de zwangerschap, heb veel meer zin in fruit e.d. (en normaal bijv. verzot op chocolade, terwijl ik nu het bijna niet meer eet), de andere kant doorslaan kan trouwens ook, maar misschien heb je mazzel en ga je ook op de gezonde toer. :)
 
als je begint met zwanger worden zou ik wel al foliumzuur gaan slikken. ik slikte zwangertotaal van kruidvatmerk daar zat ook de foliumzuur in.
verder zou ik gewoon dan wat meer van het groente en fruit eten wat je wel lust. (zal toch wel iets zijn neem ik aan).
ik lust tijdens mijn zw.schap geen aardappels (gekookte) nou ik denk niet dat het zo heel erg is.
groetjes
 
Ik ben ook geen groenteeter hoor! Fruit gaat nog wel, maar ik kom echt nooooit aan 200 gram groente. Ik slikte altijd davitamon totaal en toen ik zwanger wilde worden ben ik overgestapt op davitamon fem natal. Daar zit foliumzuur in (is beter om zeker 4 weken voor je zwanger wordt mee te beginnen!) en geen vitamine A (teveel vit. A is schadelijk voor je baby). Ik voel me prima en ben ook nooit ziek. Volgens mij zit er tegenwoordig in groente en fruit ook niet zoveel vitamines als men denkt, dus ik vind een vitaminesupplement wel een goede aanvulling.
 
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ik voelde me al zo onverantwoordelijk. Tipje nog: worteltjes, komkommer, rauwe bloemkool met een dipsausje (wel goed wassen allemaal natuurlijk) helpen mij in ieder geval nog wat aan groenten binnen te krijgen. Misschien een idee?
 
Terug
Bovenaan