Moeilijke eter

<p>Hoi, </p><p>Ik heb een zoontje van 11 maanden en hij is al lekker eigenwijs. Gevoed worden, of het nou pap is of alleen maar wat geprakt, wil hij niet meer. Hij wil graag alles zelf doen. Gelukkig kan hij goed zelf eten en kauwt hij goed, dus kan ik hem zonder zorgen wat grotere stukken geven. </p><p>Alleen sinds hij zelf eet, eet hij veel minder dan voorheen. Hij speelt veel met zijn eten, maar er gaat weinig echt naar binnen. Na een paar happen is het meestal klaar. Bij het avondeten gaat alleen de aardappel en het stukje vlees erin en de groenten laat hij echt links liggen. Fruit lukt soms wel, soms niet. Een half banaantje in de ochtend gaat meestal wel en dan de andere helft 's avonds door de yoghurt, maar die eet hij de laatste tijd niet op.</p><p>Het enige dat hij nu echt goed eet is zijn boterhammen. </p><p>Hij is nog te jong, voor mijn gevoel, om hem uit te leggen dat hij moet eten. En de strijd aangaan om eten doe ik sowieso liever niet, omdat ik niet wil dat er een negatieve sfeer rondom eten ontstaat. </p><p>Iemand een tip om te zorgen dat hij genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt? </p>
 
Ik moet er wel bij zeggen dat wij sowieso een goede eter hebben, maar ik heb wel een tip voor groente. 
Ik geef mn dochter altijd al rond 4/5 uur haar groente (in strukkrn). Dan is ze minder moe dan rond 6 uur en eet ze Dus ook beter. Dan is bij het avondeten alles goed wat ze eet en wordt het dus ook geen strijd. 
Succes!
 
Je kan wat geprakt fruit (banaan, peer, avocado) op zijn broodje doen tussen de middag.
Zn middag snackje: komkommer, tomaatjes, paprika.
Avondeten beginnen met groente, en later pas zijn aardappels en vlees aanbieden?
Wellicht heeft ie ook wat last van tandjes waardoor eten en kauwen pijnlijk is?
 
Ik liet mijn zoontje ook zelf eten, maar deed dan wel af en toe (als meneer druk bezig was zijn eten te ontdekken) weer even een lepel vol in mond. Hij had dan een eigen bordje waar hij zelf van at, en pap of mam had zijn 2e bordje die dan tussendoor naar binnen werd geschoven :)
 
Terug
Bovenaan