moeilijke eter

Hallo allemaal

Onze Thomas is nu 12 dagen oud en hij krijgt van begin af aan flesvoeding
(friso 1 ).De 1e week at hij moeizaam maar genoeg maar nu zitten we in de 2e week en is het een grote zorgenpost !
hij ¨moet ¨ eigenlijk 100cc per voeding drinken maar met veel moeite en geduld krijgen we er 80cc in en soms zelfs maar 60 met als gevolg dat hij te weinig
cc binnenkrijgt. Hij plast en poept wel goed.Vandaag hebben we hem maar laten wegen bij de wijk en hij is de laatste 5
dagen niet afgevallen maar ook niet aangekomen ! Hij woog bij de geboorte 3900 gram en nu 3760. Heeft iemand dezelfde ervaring ? We maken ons nu al dagen zorgen en aan de wijk heb je ook zeer weinig vind ik.

alvast bedankt voor de reacties

zorgelijke moeder Erna
 
Niet teveel zorgen maken hoor,ik was de eerste weken ook erg onzeker over mijn dochters voeding,en zat er elke keer 100-120 ml in te proppen,6 of 7 keer per dag,mijn dochtertje kon dit allemaal lang niet op,maar als er 10 ml in de fles bleef was ik al benauwd,zolang je zoontje een tevreden indruk maakt en goed plast is er niets aan de hand.Voor de zekerheid kun je gewoon elke week even gaan wegen,dan weet je iig zeker dat hij niet afvalt.Als het goed is gaat het met een paar weken wel beter hoor,je kindje moet er natuurlijk ook even handigheid in krijgen,mijn dochter,nu 4,5 maand ziet de fles nu al van ver komen hoor!
Is misschien de bevalling erg zwaar geweest? Door mijn vacuumbevalling heeft mijn dochter een lichte hersenschudding en vermoeidheid/misselijkheid opgelopen,waardoor ze in het begin ook niet zo happig was op eten
Succes
 
volgens mij moet je op de luiers letten, als die voldoende nat zijn en een stuk of 5 goeie natte luiers per dag, wil dat zeggen dat je kindje genoeg voeding binnenkrijgt. Inderdaad zoals boven ook al beschreven lijkt hij gewoon genoeg te hebben.

sterkte en groetjes sandra
 
Hoi Erna,

Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt met mijn zoontje. Ik wilde eerst bv geven, maar dat wou niet lukken. Toen zijn we op de fles over gestapt. En we moesten elke dag 10 cc meer geven. Maar op een gegeven moment bleef ie ook op 80cc hangen en dan liet hij 20 cc staan. Na het eten ging hij gewoon slapen, en was hij heel tevreden. Ik heb hem na 2 weken ook laten wegen op het cb en daar was ie al over zijn geboorte gewicht heen. Hij is nu 7 weken en zit op 5 voedingen en drinkt nu ongeveer 140cc........... dus dat komt wel goed. Als ie niet meer drinkt heeft ie het waarschijnlijk niet nodig. Veel succes........... liefs liesje en bob
 
mijn dochter wilde in het begin ook maar weinig drinken, Eerst kwam ze goed aan maar na een tijdje groeide ze wel maar niet echt veel.
ik lette ook op de luiers, ik heb me ook veel zorgen gemaakt, we zijn zelfs naar de arts geweest. Uiteindelijk bleek dat ze gewoon dronk wat ze wilde en wat ze op kon.
Als ik door bleef proberen werd ze toch alleen maar boos.
Dus vaak komt het wel goed, maar als je gevoel zegt dat het niet goed is raadpleeg dan altijd een deskundige! Je gevoel is heel belangrijk om naar te luisteren, je kunt bovendien te vaak met een baby advies vragen dan te weinig vind ik altijd maar.
 
Terug
Bovenaan