Moeilijke eter

Hallo allemaal

Weer eens een vraagje tussendoor.
Mijn dochtertje van bijna 10 mnd is altijd al een moeilijke eter geweest. We zijn vanaf 6 mnd begonnen met groente en fruit (ook omdat ze koemelkallergie heeft). Ze heeft wel eens haar dagen dat ze voor haar doen voldoende eet, ook al is dit dan in vergelijking erg weinig. Hier maak ik me echter geen zorgen om want ze groeit wel goed en komt goed bij.

Mijn vraag is echter: als ze helemaal geen zin heeft: moet ik haar dan een fles geven? Robin is een echt flessenkind en vind dat lurken aan die fles heerlijk. Ik vraag me af of ze niet doorheeft dat als ze niet eet, ze een fles krijgt: lekker makkelijk dus.

Haar schema is nu
9.00: 210 pap
12.00: fruit
13.00: 210 pap
17.00: groente (moet ik hier dus een fles geven als ze helemaal niet eet?)
20.30: 210 pap.

Ik hoop dat t een beetje duidelijk is.

Groetjes Sjannie
 
Je zou kunnen proberen om om een uur of 15-16 alvast wat stukjes zachte wortel, sperciebonen, broccoli oid. op tafel te zetten en kijken of ze het als tussendoortje wel lekker afhapt (zelf doen) ziet er aantrekkelijk uit en bij mijn dochters was dat beter te doen dan pas om 17 uur een groentehapje (waren ze al weer vrij moe en zeurderig)...
Wat ik ook wel heb gedaan is rond die tijd ca 15.30 lekker met hun te gaan spelen en ongemerkt af en toe een lepeltje erin stoppen.... Zonder dat ze er erg in hadden, lepelde ik zo de hele maaltijd erin.... als ik ze in de kinderstoel zette dan aten ze bar weinig!
Wat ik wel altijd gedaan heb, is ervoor zorgen dat ze de link van niet eten, wel toetje of fles niet konden leggen... Niet eten... bordje weg en pas een uur later fles of toetje...
Succes
 
hoi

Mijn dochtertje is ook 10 maanden en heeft het volgende schema:
's morgens pap (150ml opvolgmelk+ bambix)
tussendoor fruit + roosvicee
's middags broodje met smeerkaas/worst + fles 200 ml opvolgmelk
tussendoor soepstengel of kinderkoekje + roosvicee
's avonds potje groente 200gram + danooontje
voor het slapen nog een flesje van 120 ml opvolgmelk (soms drinkt ze maar 50ml)

als ik  jouw dochtertje met haar  vergelijk krijgt ze wel  minder flesvoeding, misschien geeft dat een vol gevoel waardoor ze geen trek in groente meer heeft.
Ik geef altijd gewoon een toetje, ook bij mijn andere dochter van 2 jaar, want dat hoort gewoon bij de maaltijd en is geen straf of beloning.
Mijn oudste was ook zo'n lastige eter, en nog steeds eet ze soms geen warm eten. Ik maak er geen probleem van, verder groeit ze goed en is ze gezond.

succes verder !
 
Terug
Bovenaan