moeilijke eter

Ook ik heb een zoontje van 4,5 jaar die zijn hele leven al niet wil eten. Misschien is het terug te leiden naar zijn vroeggeboorte en de sonde voeding. Hij doet extreem lang over zijn eten ongeveer 40 minuten over een boterham. Ook ik ben af en toe flink radeloos geweest maar heb dat nu gelukkig achter me gelaten. Wat misschien een tip is zijn potjes fruit met granen, je hebt ze van het kruidvat en van miovita. Mijn zoontje is er gek op hij drinkt ze met een rietje leeg en zo heeft hij toch weer van alles binnen. Het is misschien wat duurder maar daar heb ik mij inmiddels bij neergelegd
 
hallo natalie ik heb zelf een dochter van 4jaar en is ook tevroeg geboren maar heeft geen sonde voeding gehad maar eet ook slecht je moet je er niet druk om maken tijdens het eten dat vernemen kinderen laat ze spelende wijs eten wil ook wel helpen zoals een spelletje wie het het eerst op heeft of als ie ergens een hap van af heefd gegeten aanmoedigen van goed he echt goed werkt bij joyce wel of een keer samen laten eten met kinderen in de buurt veel sucses er mee hopelijk heb je er wat aan.groetjes
 
Wij hebben video-hometraining gedaan en daar best wat tips wat eten betreft aan overgehouden. Onze dochter at alleen macaroni zonder saus en soms vlees. Met hele kleine stapjes is het vooruit gegaan en ze eet nu bijna alles. Lust je kind graag vlees, snijdhet dan in hele kleine stukjes en doe op een stukje vlees een heel klein stukje groente, wel volhouden niet boos worden en prijzen als het kind het proeft. Ook kun je vlees(of wat het kind lekker vind)als beloning gebruiken. Eerst 1 boontje of 1 hapje aardappel, dan een stukje vlees. Met gezonde toetjes en fruit tussendoor kun je toch zorgen dat je kind binnenkrijgt wat het nodig heeft.We kregen ook een goede tip voor brood eten, dat ging supper langzaam en ze deed heel moeilijk over korstjes. Dan at ze een dubbelgeslagen boterham op, maar liet ze korstjes zitten. Sinds we de dubbelgeslagen boterham in 2 of 4 stukken snijden en niet tegelijk geven, gaat dat goed! Het is even doorzetten en creatief zijn, maar het gaat lukken. In de bibliotheek hebben ze ook boeken over creatief eten met kinderen. Kijk maar eens.Succes!
 
Terug
Bovenaan