Moeilijke eters

Beste  Ouders,

Mijn naam is Yasmine Esser. Ik ben een studente journalistiek van de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Voor deze opleiding ben ik bezig met een culinair-artikel over smaken. Het gaat er voornamelijk over hoe het kan dat de ene persoon iets lekker vindt, en de ander niet. Dit betrek ik ook op kinderen.

Ik zou het erg waarderen als iemand van jullie mij zou willen helpen en iets kan vertellen over zijn of haar kind(eren). Bijna alle kinderen maken een fase van voedselneofobie door en ik zou graag van jullie horen hoe jullie hier mee om gaan.

- Hoe oud is uw zoon/dochter?  
-Welke  eten lust zij niet?
- Moet hij/zij de dingen die  ze niet lust wel opeten?
- Hoe zorgt u  er voor dat hij/zij dat wel opeet?
- Doet u bijvoorbeeld appelmoes door zijn/haar groente of hebt u een speciaal gerecht waardoor  hij/zij het wel lust?
- Als  hij/zij het niet opeet, dwingt u hem/  haar dan, door hem/haar bijvoorbeeld uren aan tafel te laten zitten?
- Waarom denkt u  dat hij/zij iets niet lust?
- Denkt dat u uw zoon/dochter dingen moet leren eten, of dat hij/zij sommige dingen gewoon nooit zal lusten?



Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Yasmine Esser

yasmine_esser@hotmail.com
 
Hoi Yasmine,