moeilijke keuze



Hallo mijn zoontje wordt in augustus 5 en zit vanaf vorig jaar op school.
Hij heeft het er erg moeilijk mee omdat hij moeilijk kan cominiceren met de kinderen maar ook met de leerkracht. Hij leeft in zijn eigen wereldje en is hier moeilijk uit te halen.
Zelfs het OBD is er al bij geweest en een begeleidings plan opgesteld maar dit hept niets hij wordt eigenlijk alleen maar onzekerder. En hij zit ook nog er eens met 31 kinderen in de klas en 1 leeraar.  Zelf wil ik hem laten testen op autisme omdat ik daar al een hele tijd aan zit te denken dat hij dat heeft . Maar ja dan moet je toe geven dat jou kind anders is als andere kinderen en dat is best moeilijk. aan de buiten kant zie je niks aan het ventje en daar door is het zo moeilijk om het aan iemand uit te leggen . mischien zijn er meer ouders die dit herkennen en hebben jullie tips voor mij .

alvast bedankt groetjes Silvia
 
Heel herkenbaar. Na een hele lange zoektocht naar wat mijn zoon nu
eigenlijk heeft (omdat we weten dat hij anders is) hebben we het
eindelijk gevonden. Na een gehoortest (om te kijken of hij doof was,
omdat meneer erg in zichzelf gekeerd was) logopedie (misschien hielp
dat) adhd-test (hij is wel erg druk, aanwezig, maar ook in zichzelf
gekeerd) zijn we er achter gekomen dat mijn zoon hoogbegaafd is. Of hij
een aan autisme verwant stoornis heeft dat moeten we nog onderzoeken.
Ik ben zelf eogenlijk wel blij dat het beest een naampie heeft
gekregen. Wij weten nu waarom hij WAT doet op DIE manier. Alleen hoe
gaan we daar mee om? Daar zijn we nu aan het bekijken, en of je zoiets
zegt op school tegen andere moeders. Zoals bv, ik kreeg vandaag te
horen dat een klasgenootje ws blijft zitten, terwijl mijn zoon ws een
groep over gaat slaan. Tja, ik heb dat niet gezegd. Ik kan zoveel niet
zeggen en dat vind ik erg jammer. Ook omdat ik natuurlijk niet wil
overkomen als die moeder met dat hb kind.



Voor jezelf is het een rustiger idee om te weten wat je kind nu heeft,
maar voor de juffen op school ook. Dan weten ze waarom hij niet elke
keer reageert en gaan zij er anders mee om. En dat kan alleen maar
gunstig zijn voor jouw kind.

 
Ook bij mij heeeeeel herkenbaar. Ik heb een zoontje van 5 en ook  met hem ben ik al een tijdje bezig met een lange zoektocht. We zijn nu bezig met psychiaters in het
Sophia-kinderziekenhuis en 13 juni krijgen we de uitslag of hij autistisch en/of hoogbegaafd. Aan de buitenkant zie je inderdaad niks aan hem, waardoor niemand, inclusief familieleden, hem of ons begrijpt. We zijn al jaren bezig en ook op school is ie änders". Ik zal blij zijn als het beestje een naam krijgt, wat ik Storm ook al hoorde zeggen. Het zou eindelijk een plaatsje krijgen in ons gezin. En dan voel ik me ook niet zo'n aansteller, zoals velen mij laten voelen.
Ik had nog een vraagje aan Storm. Wat is er allemaal anders aan je zoon en hoe oud is ie? En gaat ie nu naar een andere school?
En aan Sylvia wil ik zeggen: ik begrijp  hoe je je voelt, want het is niet leuk dat ie ''anders'' is', maar het is voor hem beter en ook voor jullie als het vaststaat. En dat iedereen weet wat ie heeft en hoe men daar mee moet omgaan. Je zult zien dat je je een stuk beter voelt als je het weet. Ik weet het officieel nog niet, maar gevoelsmatig weet ik dat hij iets weet. En dat geeft me een beter gevoel dan toen ik nog helemaal niks wist.

Groetjes
Dees
 

Beste Desi en Storm,
bedankt voor jullie reacktie . Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben met een (ander) kind. Morgen heb ik weer een gesprek op school met het OBD en de leeraar. Het gaat echt niet goed op school hij wordt ook steeds agresiever tegenover andere kinderen wat mij erge zorgen over maak. of mijn zoon hoogbegaafd is zou ik niet weten hij kan niet alleen tot 10 tellen maar weet wel een hele dvd uit zijn hoofd . En volgens mij heeft hij wel een fotografies geheugen want als er maar iets is veranderd waar hij al eerder is geweest weet hij dit zo te vertellen. Hoe herken je eigenlijk of je kind hoogbegaafd is?
En dat lijkt me ook niet altijd makkelijk . Ik hoop dat de Jeugd zorg mij binnen kort ergens naar door verwijst want ik weet het zo niet meer . het liefst zou ik hem na de zomervakantie op special onderwijs hebben maar ik weet totaal niet welke wegen ik daar voor moet bewandelen misschien weet ik morgen meer
groetjes Silvia
 
Terug
Bovenaan