moeilijke ontlasting bij borstvoeding

Hoi allemaal,
Heb half december een tweede jochie gekregen en het gaat gelukkig allemaal heel goed, behalve met de ontlasting. Mijn eerste spoot tijdens elke borstvoeding zijn luier vol, maar de tweede poept maar om de 3 dagen! Nu is het zelfs al bijna een week geleden. Nou zeggen ze wel dat dat allemaal normaal is, maar hij heeft er wel veel last van, hij wordt steeds geïrriteerder naarmate het langer duurt, slaapt onrustiger enzo. Heeft iemand misschien een goede tip?
Saskia
 
mijn dochtertje heeft dat ook gehad in het begin toen ze een paar weken oud was en alleen maar borstvoeding kreeg. Ik vond ook dat ze erg weinig poepte en vond ook dat ze er last van had (winderigheid, krampjes) ik ben toen gestart met venkelthee en de volgende dag had ze 2 volle strontluiers!!!!!!
 
hoi,
volgens mijn huisarts is een afgestreken theelepeltje bruine basterd suiker ook goed om de ontlasting op gang te brengen. bij mijn dochter heeft het ook geholpen
succes
jolanda
 
Hoi,
Vervelend is dat hè?
Mijn dochtertje heeft ook soms moeite met poepen. Ik geef haar dan wat afgekookt water wat de darmpjes schoonspoelt. En als ik merk dat ze moet poepen, maar het wil niet echt lukken dan zet ik haar met haar rug naar me toe op schoot en laat haar als het ware tussen mijn benen in hangen. Haar knietjes trek ik op richting buik en ik duw haar hoofd met mijn eigen hoofd een beetje naar voren. Helpt bij haar meestal heel goed.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om hem met behulp van een thermometer een beetje te helpen. Hij zal die dat proberen naar buiten te drukken waardoor wellicht te rest ook meekomt. Ik weet dat het een vreemd idee is, maar overweeg voor jezelf even of je dat nodig vindt...

Succes!!
 
Mijn dochtertje had dat ook een aantal weken geleden. Heb toen zelf wat laxerends gegeten en gedronken en de volgende dag had ze een heeeeeeeeeele grote poepluier. Ik had toen jus d'orange gedronken (werd geadviseerd bij consultatiebureau) en ik heb kiwi's gegeten en veel volorenbrood en veel water en melk gedronken. Succes ermee!!
 
Hoi,
Nou mijn zoon krijgt ook BV. Hij is nu 14 weken en kreeg steeds minder vaak ontlasting. Van meerdere spuitluiers op een dag (in het begin) tot 10 dagen ertussen. Ik werd er moedeloos van. Probeerde van alles maar het werkte niet. De truc met de thermometer wordt eigenlijk wel afgeraden omdat je hiermee de darmen lui maakt, maar het kan wel werken. Twee theelepeltjes olie geven werkte ook één keer maar daarna ook niet meer. Ik ben uiteindelijk bij de huisarts geweest en heb toen lactulose gekregen (dit is om de darmen net een zetje te geven zonder ze lui te maken). Het werkte met 4 uur! Daarna is het goed gebleven. Hij heeft nu om de 4 dagen ontlasting.
Oja, volgens mijn huisarts is het tot 14 dagen nog normaal te noemen als een baby die BV krijgt geen ontlasting heeft. Maar je moet altijd de signalen in de gaten houden: als jij als moeder het gevoel hebt dat het niet klopt, dan moet je aan de bel trekken.
Succes!
 
Hoi Allen.
Bedankt voor de tips dat ga ik ook ff doen, onze dochter heeft nu ook 3 dagen geen ontlasting gehad, 
maar waar doen jullie die bruine basterd in?
 
Terug
Bovenaan