moeilijke ontlasting

. ik ben moeder van een tweeling van 9 weken oud, ik heb 6 weken borstvoeding gegeven en ben rustig over gegaan op flesvoeding,daardoor kregen ze last van harde ontlasting,dus ging ik rustig over op nutrilon omneo,voeding voor moeilijke ontlasting.
dat krijgen ze nu ongeveer 1,1/2 week maar de ontlasting is nog steeds net klei en soms is het helemaal korrellig, dan zitten hun billen vol met korreltjes, heeft iemand tips hiervoor, ze hebben er echt last van.

gr ninke

Hoi Ninke

Ik heb niet de oplossing voor je, maar misschien kun je het cb bellen of de ha voor advies.
Mijn dochtertje is nu bijna 11 mnd en heeft 6 mnd bv gehad.
Zij heeft erg moeite met poepen, bij haar zijn het echt ballen en ook knetterhard.
Ik heb ook van alles geprobeerd, heb nu een drankje van de ha zodat de ontlasting zacht wordt.
Maar jouw kindjes zijn natuurlijk jonger.
Ik hoop dat je gauw DE tip vindt!

Succes

liefs Sarah

Hallo,

lastig he als ze niet goed kunnen poepen!!
Huub heeft er ook veel problemen mee gehad.
Ik ben begonnen om bij elke fles 10cc water extra erbij te doen.
Dat vergemakkelijkt de stoelgang ook.
het helpt ook heel erg goed om het buikje te masseren.
Je kunt het het beste rustig opbouwen en met je linker hand beginnen en linksom draaien. Links is ontspannend. je zult merken dat ze het ook heerlijk vinden.
Je gaat masseren en je mag best wat druk uitoefenen.
Als je dat een paar dagen hebt gedaan kun je beginnen met je rechtse hand en rechtsom draaien. Rechtsom is activerend.
Je kunt beginnen met een paar minuten en dat opbouwen naar ongeveer 5 minuten dat is echt wel genoeg.
Je activeert dan de darmen om te gaan werken en omdat  je kindjes  nog jong zijn neemt het lichaam dat na een tijd zelf over waardoor de ontlasting beter op gang komt en ook zo blijft.

Als ik Huub zijn buik masseerde dan poepte hij al na ongeveer een kwartier.
het is echt de moeite om te proberen.
Ze vinden het fijn en je hebt even lekker tijd samen met je kindje.

Succes ermee.
Groetjes Brenda

Hi,
Ik ben dan nog geen mama, hoop me zeer snel bij jullie aan te mogen sluiten, maar ik heb gehoord dat je anders wel een druppeltje olie door de voeding mag doen. Misschien heb ik het verkeerd gehoord, dus ik zou het wel even navragen. X

Hi, ik heb gisteren ook  al gereageerd, maar de info was niet helemaal juist.
Vroeger deden ze er olie bij, maar tegenwoordig niet meer, omdat ze daar afhankelijk van kunnen worden. IK heb gisteren de kraamzorg op bezoek gehad, zij vertelde me dat je ook gewoon extra water kunt geven, bijv. voor 100 cc voeding geven en flesje vullen tot 110cc. Succes ermee

Terug
Bovenaan