Moeilijke ontlasting!!

Hoi,
Mijn dochtertje van ruim 4 maanden heeft vanaf haar geboorte een moeilijke ontlasting. Op dit moment poept ze om de 3 soms 4 dagen en kost het haar heel veel moeite. Je ziet haar al dagen hard werken, persen, kreunen en zweten. Pas dagen later wordt ze dan verlost. Haar ontlasting is groen en ziet er soms uit als stopverf!
We geven haar af en toe lactulose siroop, soms helpt dat. We doen ook meer water in haar flesjes. Ze krijgt nog geen fruit wel pap in de laatste fles. Een warm bad en massage helpt ook niet echt.
Het is zooo zielig, wie heeft hetzelfde probleem en wie heeft er tips??

Bedankt,
Morien
 
Hoi Morien,
Ik weet niet of je borstvoeding geeft of flesvoeding, maar als je flesvoeding gebruikt zou je ook eens over kunnen stappen op Friso Comfort. Van Nutrilon hebben ze ook deze soort voeding. Dit helpt tegen verstopping, krampjes en spugen. Wat ook goed kan helpen is een liga verkruimelen en daar verse uigeperste sinaasappelsap overheen gieten en een papje van maken. Vinden de meeste baby's erg lekker (wel zoete sinaasappels gebruiken, anders gaan ze gekke bekken trekken). Roosvice Laxo kun je ook proberen, maar ik heb gehoord dat ze daar luie darmen van krijgen en dan bijna niet meer zonder kunnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 9mnd)
 
hoi,
werkt appelsap ook niet ietwat laxerend??
dan zou je bijv wat diksap appel door iets heen kunnen doen?
het is maar een idee.
ik heb ook wel eens gehoord dat je de boel kunt stimuleren door de thermometer in de anus te doen. maar om dat nou elke keer te doen??
mijn neef en daar weer het zoontje van (tja, wat is het dan van mij?) had ook heel erg moeite met poepen, en dan nog waren het gewoon konijnekeuteltjes zo zag het eruit.
soms moesten ze het er gewoon uit halen met de vinger want het jochie had zon kramp.
volgens mij zijn ze bij een homeopaat geweest en die heeft druppels voorgeschreven wat wel wat verlichting bracht.
groetjes helma
 
hallo,

Mijn dochter heeft het zelfde probleem.  De tips die ik gekregen heb zijn:

Druppeltje olie in een flesje met wat water.(niet teveel 1 druppel anders krijgt ze diaree)
en geef haar een wat venkelthee dat ontspant de darmen en verminderde bij mijn dochter de pijn van de krampjes.. gewoon af laten koelen tot dezelfde temp. als de gewone fles. In het begin zal ze wel een vies gezicht trekken... maar na even zal ze het gewoon drinken

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes Isabel
 
hai

mijn zoontje had het ook heel erg was zo zielig om te zien
ik weet niet of je flesvoeding geeft ik wel
ik ben toen over gestapt van nutrilon 1 naar omneo 1 toen was de ontlasting wel erg dun
toen ben ik het gaan mengen drie om drie bij 180cc
het werkt perfect hij is nu 8 maanden en ik doe het nog steeds

sindsdien is zijn ontlastig goed 3 soms 4 keer per dag

succes

gr suzanne
 
Terug
Bovenaan