Moeilijke ontlasting

Zo zielig, ons manneke kan bijna niet poepen.
We proberen al van alles. Voeding voor moeilijke ontlasting, extra water erbij, olijfolie erbij, met thermometer rondjes draaien niks helpt!
Als het hem al lukt is het groen en net zo hard als kinderklei, te hard dus. En bijna niks.
Hij loopt paars aan van het persen (je zou hem bijna puf-oefeningen leren) en ligt echt te gillen.
Het gaat aan je moederhart dit!
Morgen ga ik osteopaat bellen, hopelijk kunnen we daar snel terecht en is het in de buurt, met dit weer ga ik geen eindes rijden (aangezien mijn auto geen winterbanden heeft, alleen die van manlief)
Iemand nog een tip? Ik vind het zo zielig.

Liefs

De houding maakt ook uit, klinkt gek maar in de maxicosi gaat het beter. Als je dat hengsel helemaal naar achteren doet zit hij dan lekker rechtop.
Mijn eerste poepte door de borstvoeding 1x in de 7 dagen en dan liep hij vaak rood aan. Als hij even een paar minuten in de maxicosi zat stroomde het eruit.

Ach wat zielig Hoe lang gebruik je de voeding voor moeilijke ontlasting al? Het kan zo'n 2 weken duren voor de darmen daar echt aan gewend zijn. VSM Kindicol is speciaal om de ontlasting zachter te maken, dat mag ook voor babies gebruikt worden, maar bevat wel alcohol (net als bijv. Cinababydruppels).
Je kan ook de huisarts bellen voor lactulose dat helpt zeker, duurt wel even een dagje. Sterkte!

Zachtjes met zijn beentjes fiets bewegingen maken of zijn buikje maseren met een beetje bodylotion kan ook helpen. Inderdaad erg zielig, sterkte hopelijk gaat het snel beter.

Goeiemorgen,

Ik kom hier even inbreken ben van het maart '11 mamaclub.
Maar onze Floortje heeft het destijds ook gehad.
Wat bij ons wonderen deed was de voeding aanmaken met Barle-duc water.
Hier zit in het kraanwater namelijk heel veel kalk (ook wanneer het gekookt is)
Kalk ontrekt het vocht uit de darmpjes met al gevolg harde moeizame ontlasting.
Toen wij eenmaal de voeding met barle-duc water aan gingen maken en nog even cinababy van vsm erbij gebruikten was het probleem zo verholpen!
Wie weet heb je er wat............Sucses ermee.

groetjes Louise

@ Louise, wij gebruiken al vanaf begin bar-le-duc omdat zijn zus vroeger darmkrampjes kreeg van kraanwater, dus dat deden we al.
En cinababy gebruiken we ook al 2 weken, dus dat zou wel iets moeten doen.

Masseren hebben we al gedaan en Lactulose wil de ha pas geven als hij huilt van de pijn. Maar dat doet hij niet. Ja tijdens het persen, maar verder geen darmkrampjes, slaapt heel veel, dus hij lijkt er niet mee te zitten. Ja tijdens poepen zelf, maar niet daaromheen.
Hij heeft donderdag en zaterdag beetje gepoept.
Morgen kunnen we bij osteopaat terecht, hopelijk kunnen zij ons helpen.
Anders nog maar eens naar huisarts....
Bedankt allemaal

Liefs

Vreselijk, ik herken het helemaal van ons zoontje.
Heel veel konden we er niet aan doen. Omneo voeding, thermometer en massage, dat was alles. En hij poepte eigenlijk bijna alleen op het aankleedkussen als wij het stimuleerde.

Op de babymassage leerder wij een oefening die wel hielp. De beide beentjes buigen en dan rondjes draaien met de klok mee. De bovenbeentjes masseren dan als het ware de buik en het is een natuurlijke poephouding met opgetrokken benen. Blijkbaar is het wel belangrijk dat je met masseren en deze oefening altijd met de klok meedraait, omdat de darmen ook zo lopen. Heeft je baby last van krampjes dan moet je juist de andere kant op draaien.

Veel sterkte!!!

Klinkt leuk dat fietsen en aan de beentjes draaien, maar ik zou niet teveel aan die beentjes komen zolang de kinderarts nog niet naar de heupjes heeft gekeken. Ander kun je nog iets beschadigen.

Terug
Bovenaan