Moeilijke situatie

A

Anoniem

Guest
Mijn partner en ik willen graag een 1e kindje. Het probleem is eigenlijk dat we het financieel niet erg breed hebben en momenteel heb ik ook geen werk. Wel ben ik druk aan solliciteren en heb ik morgen een sollicitatiegesprek. Ook heb ik overgewicht en ben ik nu ook druk aan het afvallen. Mijn vraag is wanneer is het nou de juiste tijd voor een kindje? Iedere keer denk ik nu kan het dan denk ik toch weer dat het beter is dat ik eerst een baan heb en wat kilo's kwijt ben. Wat vinden jullie daarvan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Victory

Hi Victory,

Vervelend, geen baan! Maar goed, ik ben zelf student, dus ook geen baan, en een kindje opvoeden moet makkelijk lukken toch? Het is natuurlijk ook afhankelijk van je partners inkomen en je vaste lasten.

Ken heel veel mensen met overgewicht die gezonde kindjes op de wereld zetten. Wel is het niet gezond om af te vallen terwijl je zwanger bent!

Succes

he Victory,

Wij hebben gewacht tot we het juiste huis hadden, financieel beter zaten. Ik ben nu 29 en mijn vriend 30, en nu hebben we een miskraam gehad. Nu hebben we dus het gevoel dat we er helemaal klaar voor zijn, en gaat het niet zo snel als we zouden willen, en zijn we een tegenslag aan het verwerken.
Je kan je afvragen of het echt zo belangrijk is om alles voor elkaar te hebben, geld op je rekening hebben voor aanschaf babykamertje enzo. Maar meid ik weet je kan je kindje niet voeden met liefde, maar je komt een heel eind.

gr. nathalie

als wij hadden gewacht op een `goed moment``
hadden wij nooit kinderen kunnen nemen denk ik,
het is maar net wat je zelf ook wil,
wij hebben nu een kindje van 5 maanden en we leven op bijstands niveu maar wij hebben het nu niet moeilijker dan voorheen er is altijd wel wat maar wij hoeven geen dure merkspullen etc en een kinderkamer heb je ook 2ehands zo bij elkaar,
als je echt een kindje wil dan komt het allemaal wel goed,

je kan ook een goede baan hebben maar toch steeds pech hebben bv auto kapot, wasmachine etc er is altijd wel iets

Wanneer dat juiste moment er is, is natuurlijk moeilijk te bepalen. Maar... Als je het financieel niet breed hebt... Ik persoonlijk vind dat geen goede basis. Kinderen opvoeden kost wel degelijk aardig wat centen. Bovendien wil je toch dat je kind niets ontbreekt, dat ze met verjaardagen en sinterklaas lekker verwend kunnen worden en in leuke kleertjes kunnen rondhuppelen.
Ik zou zeggen, probeer een en ander op de rit te krijgen, dan bewijs je jezelf dat je de verantwoordelijkheid kan nemen en de verantwoordelijkheid aan kan!!

Gr!

hoi

ik denk dat er NOOIT een goed moment voor is
en ik weet dat je het nou eenmaal NIEt kunt plannen
voor het zelfde geld heb je alles voor elkaar een mooi koophuis, een goeded baan en dan ineens gebeurt er wat.
bedrijf gaat failliet, je man wordt tijdelijk arbeidsongeschikt . noem maar op
het komt zo als het komt denk ik
als je wens groot is moet je doen wat je hart je ingeeft en er beide voor 100% achterstaan

succes

groetjes moekje

Ik vind de reacties als 'je moet voldoende geld hebben' echt ontzettende onzin!

Wijzelf hebben geen enkel probleem financieel, en hebben het prima. Wel heb ik een aantal vriendinnen die vroeg moeder zijn geworden en die een heel leuk gezinnetje hebben! Kleding krijgen zij vaak van de mensen die wat meer hebben, aldan niet 2e hands, moeders en vaders die bijspringen, goed op aanbiedingen letten etc!

Tuurlijk wil je je kids alles geven, maar wat voor de een veel geld is, is voor de ander niets.

Is een inkomen van €3000 voldoende voor jou om een kindje te laten leven? Mss voor de overbuurman wel niet!

Maak gewoon je eigen keuze en je komt er wel!

Ook even een aanvulling op wat hier gezegd wordt. Kinderen neem je niet, die krijg je.... Als je begint met het proberen zwanger te raken, dan moet je afwachten of het je gegeven wordt. Ik vind het een pijnlijke opmerking.
Daarnaast.... je moet goed je verantwoording weten. Kun je een kindje geven wat het nodig heeft? Heb je daar het geld voor? Als ju nu niets over houdt, dan heb je er straks geen geld voor... armoede is niet een ideale situatie voor een baby om op deze aarde te komen. Daarnast moet je relatie stabiel zijn. Ik vind dat je zeker van elkaar moet zijn en dat je de intentie hebt om voor altijd bij elkaar te blijven.
Een kind in deze wereld zetten is een groete verantwoording en ik vind dat je zeker moet weten dat je (zoals je het nu kunt bekijken) daar het geld, de ruimte en de veilige omgeving voor hebt....
Heel veel mensen denken: het komt vanzelf goed.... nou een kind is juist een aanslag op je leven.. financieel maar ook relationeel... je moet goed weten wat je doet... weet dat je wat te bieden hebt....
Ik zeg niet dat alles nieuw moet zijn en van merk... het draait niet om materiele zaken.... maar als je elke maand alle dubbeltjes moet omdraaien om voeding te kunnen kopen, dan denk ik toch dat je beter had kunnen wachten totdat je dit probleem niet had gehad....
Je hoeft het niet breed te hebben, maar wel breed genoeg om voor je kindje in primaire levensbehoeften te voorzien... kleding - bedje - huis - eten - liefde

dat is wat ik nog wilde toevoegen.... suces Victory... het is goed dat je er over na denkt... een kindje krijgen meot je bewust doen en niet denken: "we zien wel hoe het loopt... het komt wel goed..." daardoor zijn al veel gezinnen in de ellende gekomen. Het is goed dat je voor een goede basis wil zorgen, als die er is, kan jullie kindje gerust en veilig op deze aarde komen.

Succes!

Terug
Bovenaan