Moeilijke situatie

A

Anoniem

Guest
Mijn partner en ik willen graag een 1e kindje. Het probleem is eigenlijk dat we het financieel niet erg breed hebben en momenteel heb ik ook geen werk. Wel ben ik druk aan solliciteren en heb ik morgen een sollicitatiegesprek. Ook heb ik overgewicht en ben ik nu ook druk aan het afvallen. Mijn vraag is wanneer is het nou de juiste tijd voor een kindje? Iedere keer denk ik nu kan het dan denk ik toch weer dat het beter is dat ik eerst een baan heb en wat kilo's kwijt ben. Wat vinden jullie daarvan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Victory

Hi Victory,

Vervelend, geen baan! Maar goed, ik ben zelf student, dus ook geen baan, en een kindje opvoeden moet makkelijk lukken toch? Het is natuurlijk ook afhankelijk van je partners inkomen en je vaste lasten.

Ken heel veel mensen met overgewicht die gezonde kindjes op de wereld zetten. Wel is het niet gezond om af te vallen terwijl je zwanger bent!

Succes

he Victory,

Wij hebben gewacht tot we het juiste huis hadden, financieel beter zaten. Ik ben nu 29 en mijn vriend 30, en nu hebben we een miskraam gehad. Nu hebben we dus het gevoel dat we er helemaal klaar voor zijn, en gaat het niet zo snel als we zouden willen, en zijn we een tegenslag aan het verwerken.
Je kan je afvragen of het echt zo belangrijk is om alles voor elkaar te hebben, geld op je rekening hebben voor aanschaf babykamertje enzo. Maar meid ik weet je kan je kindje niet voeden met liefde, maar je komt een heel eind.

gr. nathalie

als wij hadden gewacht op een `goed moment``
hadden wij nooit kinderen kunnen nemen denk ik,
het is maar net wat je zelf ook wil,
wij hebben nu een kindje van 5 maanden en we leven op bijstands niveu maar wij hebben het nu niet moeilijker dan voorheen er is altijd wel wat maar wij hoeven geen dure merkspullen etc en een kinderkamer heb je ook 2ehands zo bij elkaar,
als je echt een kindje wil dan komt het allemaal wel goed,