moeilijke slaper

hoi ik moeder van 2 dochters een van 4 en een van 7 maanden zou graag een paar adviezen willen, mijn dochtertje( jongste) wordt elke nacht weer wakker om 2 uur, 4 uur het maak niet uit , hiervoor sliep ze altijd van 19.00 tot 7.30 is dit de leeftijd ofzo!!!! in ieder geval wordt ik er stapel van omdat mijn andere dochter ook aandacht wil ken ik bijna niet meer opbrengen, ze is zwaar genoeg, en krijg eten bij het leven WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN, TANDJES OFZO, heb dit nooit meegemaakt met de oudste af en toe vraag ik me af waar ik aan begonnen ben,BEN IK DE ENIGSTE DIE DAT DENK, alvast bedankt ps. relatie staat hierdoor ook op een heeel laag pitje.
 
Hoi
Ik herken je vehaal al heb ik er maar1.
Hij slaapt zelden en de latste tijd ging het erg goed. 19:00 op bed en om 7 uur s'morgens weer wakker heerlijk maar nu is hij s'nachts weer wakker.
Ook bij ons leid de relatie eronder want ik ben elke dag kapot. Ben gewoon moe om iets te gaan doen.
Dus je bent niet de enige die zo denkt.
Groetjes bianca
 
mijn uk heeft dit ook even gehad, gelukkig ging het op een gegeven moment weer over( na ong 2 weken) ik kreeg hier de tip om hem heel even te troosten en dan meteen weer weg te gaan en dit heeft echt enorm geholpen.
En tsja, relatie? ik denk dat je wel heeeel sterk bent wil dit de eerste tijd geweldig gaan! (of je liegt gewoon)maar dta is toch heel normaal? je moet wel wat begrip voor elkaar opbrengen. wij zijn vorige week lekker uit eten gegaan en hebben een oppas geregeld, dat heeft ons echt heel erg goed gedaan! je praat dan ook weer eens en komt erachter dat je toch vaak hetzelfde voelt en denkt en dat is ook weer een oppepper voor je relatie...
Voel je ook niet schuldig om zelf een keer lekker weg te gaan en je man op te laten passen hoor! ook jij hebt dat nodig hij werkt meestal en heeft dan al zijn afleiding en "volwassen" gesprekken terwijl jij in kindertaal zit....
ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen
groetjes brenda
 
Het is een probleem wat je veel bij deze leeftijd ziet. Maak het niet gezellig 's nachts! Even er heen, niet uit bed halen en geen licht aan!!!In bed troosten, laten weten dat je kindje niet in de steek is gelaten en dat mama er is. Maar dat is het dan ook. Ga direct weer weg. Als je kind na 10 minuten nog huilt doe je precies hetzelfde. Kort troosten, en weer weg. Ieder kind wordt 6 of 7 keer wakker 's nachts. Als je het te gezellig maakt denkt je kind: ha mama komt weer, en zet het op een brullen. Als hij/zij weet dat er geen gezelligheid komt draait het zich weer om en slaapt verder.
Omdat je kind zijn wereldje steeds groter wordt krijgt het veel indrukken overdag. Die verwerkt het 's nachts, door te dromen. Soms huilt je kind en heeft het de ogen open, maar eigenlijk slaapt het nog. Leg het weer neer, wat zachte woordjes en weer weggaan.
Succes! Laat even weten of het lukt en geef het minstens een week de tijd. Geef je 1 keer toe dan hang je en kan je weer van voor af aan beginnnen. Eerst wordt het huilen meer(je kind krijgt tenslotte niet waar het vraagt)maar daarna trekt het meestal snel bij.
Veel strekte en HOU VOL!Jasmine
 
Inbakeren die kleine meid....Wij hebben onze dochter om eigenlijk de zelfde reden als bij jullie ingebakerd en het werkt bij ons fantastisch. Er is veel info op het net te vinden anders weet de verpleegkundige op het consultatieburo ongetwijfeld meer te vertellen!Succes...
 
Ik ben het helemaal eens met Jasmine. Als je kind altijd al door sliep zal dit gewoon even een fase zijn. Niet meteen gaan inbakeren, dit is niet voor elk kind een oplossing en zeker niet als het waarschijnlijk tijdelijk is. Inbakeren is voornamelijk bedoeld voor kinderen die erg veel last hebben bij het inslapen, vaak al vanaf het begin, niet voor kinderen die inene een tijdje wakker zijn s'nachts. Wij volwassenen hebben ook weleens zo een periode. Tandjes kunnen inderdaad ook een oorzaak zijn, dentinox is een goed middel dat je op het tandvlees kunt smeren als je kindje last heeft. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan