moeilijke stoelgang

Beste dames,

Onze zoon van bijna 9 maanden heeft een moeilijke stoelgang. We hebben al eens een laxeermiddel gekregen van de dokter, maar na een weekje zonder begon de ellende weer. Hij heeft echt een soort klei-achtige poep. Hij eet veel fruit, geen witbrood en natuurlijk geen banaan.

Wie heeft er tips? Of misschien iets homeopatisch wat ik kan proberen?
Alle ideeën zijn van harte welkom.

Groetjes, van mij
 
Hoi,

Ik ga -als ik vragen heb- inmiddels naar de apotheker en kan dan direct een middeltje tegen de kwaal meekrijgen(indien nodig natuurlijk).

Ik heb wel eens gehoord, niet van de apotheker, dat ze het stimileren met een thermometer en/of voor de eerste fles zo'n 50 cc lauw water. Deze laatste tip heb ik opgevolgd en moet zeggen dat het wel geholpen heeft en nog.

Groetjes,
Dorien
 
Hoi mama van bolletje,
Onze dochter van 9 maanden heeft hier ook veel last van gehad. Nu gaat het gelukkig goed. Hiervoor gebruikte ik wel eens lactulosesiroop, gewoon bij de apotheek en drogist te koop. Yoghurt wil ook wel eens helpen tegen verstopping. Andere dingen die je zou kunnen doen, maar die je waarschijnlijk al geprobeerd hebt zijn: meer water bij de voeding en  vezelrijk voedsel. Wat mij afgeraden werd was om geen Roosvice Laxo te gebruiken. Hier worden de darmen lui van en dan kunnen ze niet meer zonder.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hallo

Mijn zoon heeft hier ook last van. Mij is door het ziekenhuis en het CB aangeraden om 1x daags een theelepeltje olijfolie of zonnebloemolie aan zijn fles toe te voegen.

Wat ook goed helpt is hem vaak kiwi te geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 
Terug
Bovenaan