moeilijke stoelgang

Hallo,

Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en sinds kort ben ik dus overgegaan op vast voedsel.
In het begin ging dit niet zo,maar nu gaat het prima.
Hij krijgt nu nog 3 flessen van 200ml en 1 van 150 ml
Hij krijgt 2 keer rijstebloem in zijn fles,een potje groente voor 4 maanden,en een paar hapjes fruit(Banaan of peer).
Maar nu heeft hij al een week geen goede poepbroek meer gehad.
Hij heeft wel een paar keer per dag een stukje taaie poep uit zijn billen hangen waar hij erg hard op zit te persen.
Hebben jullie enig idee of dit normaal is bij de overgang van flessen naar vast voedsel?
Of zou ik andere nutrilon moeten gebruiken?
Ik gebruik nu hypo allergeen?
Kan iemand mij wat tips geven,of weet iemand of dit normaal is?
Alles is welkom!!
Alvast bedankt!!

groetjes Lena

Hallo,

Huub heeft ook veel problemen gehad met zijn stoelgang.
Je kunt proberen of af en toe roosvicee laxo te geven. Dat hielp bij Huub ook wel.
Maar ik heb bij Huub elke dag zijn buik gemasseerd, dat hielp erg goed, het was een tip die ik van iemand kreeg.
ik ben rustig aan begonnen om zijn buik met mijn linkerhand rustig te masseren. Je moet beginnen met links omdat dat ontspannend werkt, je moet dan ook linksom draaien je mag best wat druk uitoefenen.
Als hij daar wat aan gewend is dan kun je gaan masseren met je rechterhand en dan rechtsom draaien. met je rechterhand werkt activerend.
En bij ons was dat echt zo, als ik Huub had gemasseerd dan poepte hij 15 minuten daarna zijn hele luier vol.
Het werkt echt heel goed en Huub vond het nog fijn ook.
Je moet er wel wat tijd in steken maar als het helpt is dat niet zo erg vond ik.
Ik zou wel iedere dag masseren dan help je de darmen op gang te brengen en omdat hij nog zo klein is nemen zijn darmen dit na een tijdje gewoon over.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als je er iets mee doet zou ik het leuk vinden om te lezen of dat het bij   jullie ook zo goed werkt.
Succes ermee!!
Groetjes de mama van HUUB!!

Hallo,

Masseren helpt goed, ook bij mijn zoontje van 10 weken. Let er wel op dat je met de klok mee masseert . Dit is de richting waarin de darmperistaltiek (beweging van de darmen) werkt.
Ook geef ik mijn zoontje melksuiker toegevoegd aan zijn voedingen. Dit zorgt ook voor een goede stoelgang. Kan natuurlijk alleen als je kind geen lactose allergie heeft. Ik haal de melksuiker in Duitsland in de apotheek, wellicht dat je hem hier ook in de apotheek kunt krijgen. (werkt trouwens ook erg goed voor volwassenen)

Groetjes

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat al stukken beter met de ontlasing.
Ik heb idd de roosvice laxo gekocht,en ben ook maar gaan masseren!
Nou ik denk toch niet voor niks,want ik heb nu bijna dagelijks wat in zijn broek gezien.
Het zijn nog geen grote hoeveelheden,maar het komt toch los!
Bedankt voor de tips.

Groetjes Lena

Terug
Bovenaan