moeilijke stoelgang

Mijn zoontje van bijna drie heeft de laatste tijd veel problemen met zijn ontlasting. Soms vier of vief dagen niks en dan   meerdere "keuteltjes" gedurende de dag. Hij heeft dan ook buikpijn en veel moeite om het er zeg maar uit te krijgen. Hij eet gezond, volkoren brood fruit en groente en drinkt vier of vijf bekers op een dag. Heb al pruimen geprobeerd en ook roosvicee lax helpt maar even. Weet iemand een oplossing of herkent dit probleem?
 
Hoi,

ik ken het probleem niet uit eigen ervaring. Die van mij poepen gemiddeld 3x op een dag, (dat is weer een ander probleem).

Maar ik vroeg me af of je al fruit geprobeerd hebt?? Ik maak vaak
smoothies of milkshakes met peer, mango, sinaasappels etc erin. Je kan
er vanilleijs bijdoen en alle dingen die je graag wil dat ze eten maar
ze op een andere manier niet binnen krijgt, bv. havervlokken of
tarwekiemen. Ze gaan hier altijd tot de laatste druppel leeg en werken
volgens mij ook sterk op de darmen, (met name de peren).

Ook maak ik zelf vaak appelmoes met 1 appel, beetje water, gedr. abrikozen of vijgen of pruimen. Vinden ze ook erg lekker!

Je moet dit soort dieeten met veel fruit en volkoren producten altijd
een beetje tijd geven, ze beginnen pas goed te werken als je het
konsekwent iedere dag doet, volgens mij.

Succes en groetjes

Gudeke



 
Hoi Marleen,

Ik 'mag' sinds kort pas naar dit forum, want mijn zoontje is 18 januari twee geworden. Vandaar dat ik nu pas je berichtje zie.

Mijn zoontje heeft daar ook last van; gaat zelfs huilen als hij moet poepen want dat doet 'au'. Dit heeft hij eigenlijk altijd al gehad, alleen wordt het nu pas vervelend omdat hij door gaat krijgen dat poepen zeer doet en het dus vervolgens niet of nauwelijks meer doet. Met als gevolg buikpijn en alles erbij. Vreemd genoeg drink hij erg veel, dus daar kan het niet aan liggen (vochttekort kan dikkere ontlasting geven schijnt?). Maar eten gaat niet zo geweldig. Brood alleen weer wel, dus waar het aan ligt? Geen idee.

We hebben er lactulose voor gekregen: een laxeermiddel. Elke dag twee weken lang een zakje in de ochtend en dan moest het beter gaan. En dat is gelukkig ook zo. We hebben nu geen poepprobleem meer gehad. Nu kijken of we die zakjes weer kunnen afbouwen..

Succes ermee!

Joline
 
Wat herkenbaar!
Onze dochter heeft enorm veel last van haar stoelgang. Dit heeft ze sinds ze is gestopt met Nutrilon 3 en gewone melk krijgt. Zou het hier aan kunnen liggen?
Ik heb nu maar sojamelk gekocht. Ik weet alleen niet of je dat kunt verwarmen. (Meisje houdt alleen van warme melk.)
Ze eet genoeg (stimulerend) fruit en alleen maar volkoren brood . Dit heeft tot nu toe nog niet geholpen. Heb ook laxeer-roosvicee geprobeerd. Maar dat vindt ze niet lekker.
Nu maar hopen dat de sojamelk helpt!
Heeft iemand nog andere tips, voordat we op de laxeermiddelen overgaan?

 
HOI,

Mijn schoonzus heeft bij haar kinddje ook dit probleem en die gaat met haar naar een osteopaat. Sinds ze daar komt gaat het veel beter.
Zelf ben ik met mijn zoontje voor exceem geweest en na een aantal behandelingen was het weg.
Zo iemand kan jullie misschien ook wel helpen.
Groetjes Son
P.s. hier het telefoon nummer van de Landelijke vereniging voor osteopatie 0118617448
Voor als je wat meer info wilt.
 
hoi mijn zoontje (bijna 2 jaar) heeft al vanaf zijn geboorte "poepproblemen". als hij een dag geen ontlasting heeft gehad krijgt hij standaard van mij een dag echte appelsap te drinken. van die lekkere troebele sap is dat. en gedroogde abrikozen krijgt hij regelmatig als fruit. nou, ik kan je vertellen die darmpjes willen dan wel werken!! ik vind dat je verstopping beter op kunt lossen met natuurlijke voedingsvezels (volkorenbrood, fruit, en appelsap) dan met apotheekspul. door vezels worden de darmen activer, waardoor de verstoppingen minder vaak optreden. ik vond de tip van die milkshakes wel goed, voor als je kindje een slechte fruit eter is!! die zal ik onthouden. en verder, ik weet niet of sojamelk effect heeft op een verbeterde stoelgang, maar je mag het wel verwarmen!

groetjes moeder mien.♥
 
Je hebt ook (bij de apotheek in ieder geval) natuurlijke vezels, dus geen chemische troep, die je op kunt lossen in water (of limonade ofzo). Dat spul heet Metamucil, ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is. Ik heb zelf langere tijd last gehad vanverstopping ivm (bleek achteraf) een infectie aan m'n maag en ik moet zegen het werkte echt goed.

Groet,
Monique
 
Terug
Bovenaan