moeilijke tijden

Hallo

ik heb vorig jaar 3 miskramen gehad in februarie maart en oktober.
we proberen nu al ruim een jaar weer een kindje te krijgen maar helaas.
we weten dat het goed zit ik ben al erder zwanger geweest maar waarom ik nu nog niet zwanger ben is voor ons een heel groot raadsel.
Ik en mijn man hebben zitten denken wat er nog meer kan zijn maar wij zouden het niet meer weten.
Wij hopen dat jullie misschien nog iets weten waar wij nog niet aan gedacht hebben

Groetjes Elsemieke

Lieve Elsemieke,

Vaak werkt stress/spanning ook niet zo goed uit op iemand die probeert zwanger te worden, en je ziet vaak als mensen dan weer in een wat rustigere periode komen dat t dan wel lukt.
Het is ook logisch als je zoveel narigheid meemaakt, heel veel sterkte !!

Groeten , Wendelien.

Hoi

Bedankt voor je reactie
Het is heel erg begrijpelijk dat je dit zegt er is alleen een probleem ik werk niet mijn man verdiend de kost en ik ben huisvrouw.
ik hou me huisje schoon en laat de hond uit volgens mij is niet echt iets waar je stres van kan krijgen dus volgens mij moet er een ander probleem zijn.

groetjes Elsemieke

hoi,

wat vervelend dat het alweer zo lang duurd voordat het raak is, maar je schrijft dat je niet weet waar je stress van kan hebben, maar dit zit van binnen, het is meer een soort angst dus het is niet dat je huisvrouw bent en geen stress hebt, maar je angst waarom het dus niet wil vlotten en dat zou best een belemmering kunnen zijn, veel sterkte in deze wachtstrijd, is erg moeilijk, liefs robine

Erg vervelend, ik heb het zelf ook meegemaakt. Na een miskraam was ik na een jaar nog niet zwanger. Via de huisarts zijn we toen bij een gynaecoloog terechtgekomen, en daar bleek dat mijn eisprong niet regelmatig was of helemaal geen eisprong. Met hulp van hormonen ben ik toen uiteindelijk zwanger geraakt (2 jaar na de miskraam).
Ik denk dat ook spanning er mee te maken kan hebben, want van ons jongste kindje was ik binnen 3 maanden zwanger. We waren gestopt met anticonceptie, met het idee het lukt toch niet meteen, zal wel weer langer duren.
Onbewust ben je er toch mee bezig, en elke maand weer die spanning van zal het wel of zal het niet.
Uiteindelijk heb ik via de huisarts ook gesprekken gehad met een maatschappelijk werkster en met haar advies heb ik ook weer andere dingen opgepakt dan alleen bezig zijn met zwanger raken. Lekker op vakantie, genieten van het met zijn tweetjes zijn en leuke hobby's.
Meer advies kan ik je zo niet geven, maar geef de moed niet op, je bent eerder zwanger geweest, dus dat kan het probleem niet zijn.
Kom je na 3 miskramen sowieso niet in aanmerking voor meer onderzoek ?
Heel veel sterkte en succes

hoi

Bedankt voor jullie lieve woorden

ik heb na 2 miskramen al onderzoeken gehad daaruit bleek dat mijn bloed te dik is ik slik nu bloedverdunners om er voor te zorgen dat het bloed door de plasenta kan stromen dat kon eerst niet en nu moet ik wachten tot januari als ik dan nog niet zwanger ben gaan ze nog meer testen doen en dan maar hopen dat ik wel zwanger raak.

groetjes Elsemieke

Hoi Elsemieke,

Ik denk dat Wendelien niet het soort stress bedoelt van het werk of het huishouden, maar meer van het proberen om een kindje te krijgen. Dat is ook heel stressvol, iedere maand maar wachten op je menstruatie, test in de hand (bij wijze van spreken), de romantiek zal er ook onder lijden denk ik. (of misschien niet?)
Heel vaak zie je dat mensen die moeilijk zwanger raken ineens zwanger worden, als ze bv geaccepteerd hebben dat het niet voor hun is. Acceptatie dat het moeilijk is of gewoon besluiten om niet meer te proberen. Je hoofd kan rare dingen doen......

Sterkte en liefs lin (mama van 4 kindjes en 5 mks)

Lieve Elsemieke,

Precies,zoals Linda zegt bedoelde ik het ook !!
Spreek daarbij uit eigen ervaring, en ben overigens met bloedverdunners !! mama van 5 kindertjes geworden !!
Dus......houdt moed, wie weet .....en probeer hoe moeilijk ook je gedachten te verzetten !!
Liefs en sterkte,

Wendy.

Terug
Bovenaan