"moeilijke" vragen, help!

hoi,

Wij hebben inmiddels aan onze zoontjes (van 3 en 5 jaar) verteld dat ze een broertje of zusje krijgen. Erg leuk! Ze zijn helemaal enthousiast, tegen mijn buik praten, namen bedenken. Maar we krijgen nu allemaal vragen, ik ben even benieuwd hoe jullie op dat soort vragen reageren.

* Hoe komt de baby in de buik?
* Hoe komt de baby uit de buik?

Zijn er ook boekjes over? Zou wel handig zijn, haha!

Groetjes

Hoi,
Ik ben van het januari forum, maar ik weet toevallig dat bij de meeste boekenwinkels leuke prentenboekjes enzo te koop zijn die je goed kunt gebruiken om je kind uit te leggen hoe je zwanger raakt.
Dus morgen even naar de boekenwinkel toe en zoek een boekje uit wat bij je past! Succes!
Groetjes,
Mar

Als je lid bent van de bieb, kan je een hoop boeken daar ook lenen. Kinderen zijn trouwens gratis lid.
Heb destijds leuke boekjes geleend, ook over de bloemetjes en de bijtjes.

Debby

hoi
die vraag kreeg ik al voor ik zwanger was.
me dochter is 5,5 jaar en zoontje van 3 jaar.
maar me dochter komt met die vragen.heb net me boeken terug naar de bieb gebracht.
soms heb ik dingen over geslagen,vond ik zo te letterlijk.heb gezegd dat papa en mama veel moeten knuffelen.komen de baby´s. komt ook zo dat we niet mogen knuffelen van haar,dus hebben we daarop gegooid.je heb ook mooi boek staan de weken in van je zwangerschap.die wil ik nu gaan halen.
zoontje heb ik andere boek uit de bieb van kaatje en mama dikke buik.
dat is voor hem genoeg.
gr marjan

Terug
Bovenaan