Moeilijke werkgever.

Beste iedereen,

Heb vandaag gesprek gehad met mijn baas ( na weken zeuren van mijn kant want hij wou niet praten)over mijn verlof straks en over na het verlof.
Ik ben tandartsassistente en werk alleen met mijn baas samen dus heb geen collegas.
Hij deed heel raar en terwijl we het eerst over wel minder werken hebben gehad(en dus een andere assistente erbij aannemen) wist hij nu opeens niet meer zeker of hij wel 2 partimers wou en hij moest er nu opeens overnadenken...( heeft hij 9 weken de tijd al voorgehad...ben namelijk nu 21 weken en heb het met 12 weken vertelt.)
Dus ik kan nog steeds nix gaan regelen qua kinderopvang want ik weet nog steeds niet waar ik aan toe ben....
Erg vervelend allemaal.

Weet nou niet zogoed wat ik hier mee moet en ben er ook niet op doorgegaan want stond echt op uitbarsten dus heb het maar zo gelaten..
Hebben mensen hier ervaring mee en weten jullie of ik wel mag eisen dat ik minder wil gaan werken??
We werken namelijk nu samen van maandag tot donderdag en op vrijdag is de praktijk gesloten en ik wil 3 dagen gaan werken .(dus een assistente voor 1 dag erbij en mocht dat moelijk zijn dan wil ik ook wel 2,5 dagen gaan werken)
Mag ik dit eisen of kan hij mij dan ontslaan of kan hij het weigeren??
Ik werk er al 3 jaar en het is voor mij echt moeilijk om een nieuwe baan te vinden.

Wat nu te doen???Help!!!

xxx