Moeilijker dan verwacht.....

Hoi meiden!

Toch maar even mijn verhaal hier vertellen, hoop dat dat mij goed doet!
Morgen word ik gecurreteerd, ben er heel erg vreselijk mee bezig .....
Vorige week is er vastgesteld dat het vruchtje tussen de 5 en 6 weken gestopt is met groeien. Zou anders nu in de 13e week zijn.
Had al in de 6e week een klein beetje bloedverlies en na 9 weken bijna iedere dag een klein beetje. Bij de controle van de verloskundige in week 10 hoorden we geen hartje en in combinatie met het bloedverlies besloten we tot een echo. Tijdens de buik echo was er niet genoeg  te zien dus de volgende dag een inwendige echo  gekregen. Daar was een vruchtzakje te zien van ong. 6 weken oud op zich nog mooi intact. Om het zekere voor het onzekere te nemen,  wilde ze de daarop volgende week weer een echo maken, dan kon ze zien of het gegroeid was of niet.  Dan eindelijk na een week in onzekerheid (eigenlijk wist ik al dat het niet goed zat, zo'n gevoel heb ik de hele zwangerschap gehad...) kregen we te zien dat het niet leefde. Bij de gyn besloten om 1,5 week te wachten of het vanzelf kwam en dan een curretage.
Al die tijd was ik er vrij nuchter onder, want je houdt toch een beetje rekening met die 12 weken. Ik zie erg op tegen de curretage morgen en om het verhaal compleet te maken vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger is. Waar ik gestopt ben is zij verder gegaan.... Het blijft maar malen in m'n hoofd...het had zo leuk geweest als....enz.
Ben ontzettend blij voor mijn broer en schoonzusje maar ook erg verdrietig.
Fijn dat ik hier in ieder geval mijn verhaal kwijt kan!

Liefs, Miran

Hoi Miran

Heel veel sterkte. Ik ben drie weken geleden gecuretteerd. Ook ik besloot om nog een week te wachten om te zien of de miskraam vanzelf op gang kwam, maar na een heleboel bloedverlies werd toch besloten een curettage te doen. Bij mij is dit onder algehele narcose gebeurd. De ingreep duurt ongeveer een kwartiertje. Ik heb vervolgens nog een kleine week bruinige afscheiding gehad. Na de ingreep heb ik helemaal geen pijn gehad, was alleen maar moe.
Het besef dat ik na de curettage helemaal leeg was, maakte dat ik toen kon beginnen met rouwen, want dat is het toch.
Er veel over praten of schrijven biedt ook wel steun.

Heel veel succes morgen, veel sterkte.  

Liefs Josje.

Hoi, als alles goed gegaan is heb je het achter de rug en ben je lekker thuis! Ik heb 3 miskramen gehad maar heb me maar 1x laten curreteren, de andere 2x heb ik afgewacht tot het spontaan gebeurde. Ik hoop dat jij een arts had die met je meeleefde, ik had dat niet, eerst werd er gezegt dat ik niet mocht huilen omdat ik al kinderen had en dat het voor vrouwen wiens eerste kindje dit was veel erger..en toen ze klaar waren vonden ze het nodig om me het potje met stolsels en vruchtje te laten zien met het gezegde dat ze hun werk goed hadden gedaan en dat ik mooi schoon was.... 6 maanden na de laatste miskraam zijn we er weer voor gegaan(we wilden zeker zijn dat er geen litteken in mn baarmoeder zat,er had toch 3x 3 maanden een vruchtje gezeten)
de eerste maand was het meteen raak en na een angstige  zwangerschap is op 12 juni 2005 ons kleine wondertje Milan geboren! Ik hoop dat mijn verhaal je steunt in deze moeilijke tijd en dat je de hoop om ook een kleintje in je armen te hebben niet verliest.

Sterkte en praat erover zoveel je wilt(ik heb het opgeschreven..) marisa

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Voor zo ver zoiets goed kan gaan: alles is goed verlopen. Het is nu vooral  lichamelijk pijnlijk,  krampen (voorweeënachtig)  in buik en rug door samenkrimpen van baarmoeder, heb zelfs niet zo'n pijn gehad  bij mijn (toch wel zware) menstruaties. Heb vannacht voor het eerst aan een stuk door geslapen, of dat nou  nog door de narcose komt?...
Nu nog zorgen dat alles een goede plek krijgt, merk in ieder geval dat ik wel erg bezig ben met weer opnieuw zwanger willen worden. Een goed teken denk ik....
Vanmiddag komt mijn zoontje weer thuis van het logeren bij opa en oma, dan ga ik hem ontzettend knuffelen.

Liefs, Miran

Hoi Miran,

Fijn dat het achter de rug is. Kun je weer verder. Het lijkt me erg moeilijk om een miskraam te hebben als je al een kind hebt. Je weet dan wat je verloren bent. Ik ben er altijd erg "blij" mee geweest dat ik eerst een miskraam had en daarna pas een kind kreeg.
Veel succes. En hopelijk komt er snel een broertje of zusje bij.

Groetjes

Terug
Bovenaan