Moeilijker slaper

Hallo,

Willen jullie ons helpen. Wij hebben een hele lieve dochter van 1,5 jaar (juni 2016). Overdag altijd vrolijk en druk. Echt een leuk meisje (zeggen de juffies van het kinderdagverblijf).

Maar vanaf 6 weken rommelt ze met haar gezondheid. Ook gaat het slapen ‘s nachts niet goed. Vorig jaar begin december bleek een dubbele oorontsteking de reden te zijn. Eind januari bleek deze chorisch te zijn en in maart kreeg ze buisjes. Daarna heeft ze van maart tot en met augustus heerlijk geslapen. Wel met een onderhoudsdosis anthibiotica. Anders gaat het mis (hebben we geprobeerd).

Helaas kreeg ze in september weer een mega oorontsteking, longontsteking en keelontsteking. De buisjes zijn er door de ontstekingen uit gedrukt. Dus in december nieuwe buisjes, anmandelen eruit en een onderzoek naar een authoimmunne ziekte (gelukkig was deze negatief, niets ernstig dus).

Maar het slapen wil nog steeds niet. Moeite met inslapen en vooral heel veel moeite met door slapen. Per nacht wordt ze 3 tot 4 keer overstuur wakker. Inmiddels staat ze in bed te krijsen tot wij komen. Sinds deze week lukt het ons (met de wekker methode) haar in eigen bedje te houden. Maar ze blijft nog steeds vaak wakker worden.

Hoe kunnen we haar leren door slapen? Of heeft ze toch nog steeds pijn? Al die ziektes hebben ons zo onzeker gemaakt. Wie kan en wil ons helpen?

Groetjes 2 hele bezorgde en moeie ouders.
 
Hoii.
Wat lijkt het me lastig voor je om je dochter zo te zien worstelen met haar gezondheid. Ook vermoeiend voor jullie met de nachten.
Ik heb zelf een zoontje van pas 6 maanden dus ervaringsadvies heb ik niet. Wel een ander advies. Ik weet niet of je ervan bent maar kijk eens of je toegepaste kinesiologie iets vind. Is alternatieve geneeswijzen en heeft mijn zoontje enorm goed geholpen. Vaak liggen er bij lichamelijke klachten ook emotionele klachten ten gronde en daar kan een kniesioloog ook wat mee, net als met lichamelijke klachten trouwens. Ik vond de sessie heel vaag maar het resultaat was er binnen twee dagen! 
Verder veel succes! 
Gretjes 
 
Dank je wel Krista, Lief dat je zo mee denkt.
Ik ben er eigenlijk niet zo van. Vooral omdat Lisa al bijna wekelijks naar dokters, ziekenhuizen en dergelijke instanties moet. Ik wil haar gewoon niet belasten met nog meer mensen die naar haar willen kijken. Ik vind het te veel worden. Snap je.
Deze week vrijdag weer controle nieuwe buisjes, volgende week donderdag controle authoimmunne ect ect ect.
 
Groetjes Felice
 
Hoi Felice,
Ik heb een zoon van 17 maanden oud die ook een beroerd slaappatroon heeft. Hij is gemiddeld 5-10 keer per nacht wakker en in slaap vallen is ook nog lastig. Wij zijn ook moe!
Maar het was veel erger 20-30 keer per nacht! We hebben een aantal handreikingen gekregen en voor ons is het wel verbeterd.
- verzwaarde slaapzak, of iets anders verzwaard de knuffel of een verzwaard dekentje, spanlaken etc. Er is van alles over te vinden over het onderwerp diepe druk, sensomotorische integratie etc. Onze zoon heeft een slaapzak van baby deep sleep en dit lijkt wel het omslagpunt te zijn geweest van 20+ keren naar 5 keer per nacht.
- wel of juist geen nachtlampje gebruiken. Het nachtlampje werkt bij ons goed omdat hij zich niet kon oriënteren in het donker en in paniek raakte.
- bij oor problemen is het lastig om plat te liggen. Onze zoon heeft er ook last van en als hij verkouden is hebben we z'n bedje standaard op klossen staan zodat het hoofdeinde hoger is dan het voeteneinde. Je kan het ook met een stapel dikke boeken doen maar als je het vaak gebruikt is het niet praktisch. Wij hebben de klossen standaard onder het bedje staan al en hup ze staan er zo onder. Online besteld.

Misschien heb je hier iets aan, sterkte en succes! Groetjes José
 
Dank je wel Joss!!!
wij hebben idd ook een kussen onder het matras en boeken onder de  poten. Ook idd een nachtlampje. Die andere slaapzak ga ik naar kijken.
Afgelopen week was/is dramatisch qua alles. Zondag op maandag nacht sliep ze deel 2 heel onrustig. Veel wakker heel veel huilen. In de ochtend bleek 40,4 graden koorts.... weer...... maandag is ze de hele dag heel ziek geweest. Ze heeft alleen maar op de bank gelegen. Soms een beetje slapen. Wou niet eten en dronk slecht. Oom met paracetamol wou de koorts niet zakken. Om 19:00 uur vertrouwde ik het niet meer dus naar de dokterspost. Daar vertrouwde ze het ook niet dus naar de EHBO. Ze is weer helemaal binnenste buiten gekeerd. Toch weer een verhoogde onstekingswaarde in het bloed. Ze konden de oorzaak niet vinden en dus mocht ze met ons mee naar huis. Maandag op dinsdag nacht heeft ze bijnons geslapen. 
Dinsdag op woensdag nacht was dramatisch. Ze heeft een feest gemaakt in bed tot 02:00 s’ nachts. Ook afgelopen nacht wou ze niet anders dan bij papa en mama in bed. Ik hoop nu weer op het beste.... duim met ons mee!!!
 
Terug
Bovenaan