Moeilijker zwanger worden met koffie!

A

Anoniem

Guest
AMSTERDAM - Je staat op met koffie, leeft op koffie, gaat naar bed met een bak leut. Zonder die eerste cafeïnestoot kunnen mensen je beter niet aanspreken. Maar wist je dat koffie voor vrouwen met een kinderwens niet aan te raden is?

Je activiteit in de eileiders vermindert door cafeïne. De eileiders transporten eicellen van de eierstok naar de baarmoeder. Door koffie werden de stuiptrekkingen in de eileiders (die de eicellen zouden voortduwen) minder actief. Koffie (of andere cafeïnehoudende producten) vermindert dus indirect je vruchtbaarheid.

Dit blijkt uit onderzoek van de University of Nevada School of Medicine.

Meer bewegen, geen alcohol, geen koffie..... Leven jullie ook zo sober? Ga toch maar een beetje minderen met koffie, drink 't iedere dag :-s
xx

Ach, ik heb zoooooveel koffie gedronken in mn leven, en ben nu voor de 3ex op rij zwanger.Dan zal ik wel super vruchtbaar zijn ofzo ;)

@JIG: Gefeliciteerd!

Wij zijn twee jaar bezig voor ons eerste kindje. Je gaat je steeds meer afvragen waar het aan ligt en wordt onzeker. Als er dan zo'n artikel voorbij komt, geeft het mij weer stof tot nadenken. Beetje met een korreltje zout nemen dan maar ;)

ik ben dan maar blij dat ik geen koffie lust hihi.

Naja maar er is altijd wel 'iets' wat niet goed is.

Las pas dat je van pindakaas en zelfs ook van een appel (!!) kanker kan krijgen. (wel iets anders als kinderen krijgen natuurlijk, maar ik bedoel maar..)

Dus mensen, we moeten maar alleen op water gaan leven denk ik hihi !!

Ik denk wel dat het ene lichaam anders reageerd op bepaalde stoffen als t andere.Dus ga jij maar lekker door met 'sober' leven ;)
heb je een regelmatige cyclus?? ik weet natuurlijk helemaal niet wat je allemaal doet en laat om zwanger te worden, wat ik wel weet is dat teunisbloemolie goed is, daardoor krijg je een rustig hormoon beeld

@ muisv; Dat is waar. Tuurlijk moet je zoiets met een korreltje zout nemen. Als je alle onderzoeken zou naleven, mag je niks meer. 'n kopje koffie op de dag kan echt geen kwaad, als je er maar niet TEveel van neemt.

@JIG; Het sobere leven heb ik een tijdje terug al opgegeven. Dan zou ik nu 2 jaar niks mogen, haha! Nee, hoor. Een wijntje, kopje koffie... Het gaat er allemaal (met mate) in. Ben alleen wat bewuster gaan leven. Mijn cyclus is regelmatig, kan er de klok op gelijk zetten :)
Ben gewoon een kerngezonde hollandse meid, waarbij het zwanger worden niet vanzelf gaat ;)

Hoi star80,

Ik snap je wel en herken me zelf er ook in. Ik denk als het wat langer duurt dat je dat soort zaken aantrekt. Ik drink ook geen cola, dit zou ook vruchtbaarheids problemen opleveren, las het laatst bij de gyn, een of andere proff had daar onderzoek naar gedaan, drink geen zwarte thee enz. Als iemand bewijs zou hebben dat ik iedere avond voor ik naar bed zou gaan een rondje om me huis zou moeten lopen deed ik dat. Tuurlijk moet je er nuchter in staan, tuurlijk! Anders is het niet gezond maar toch denk ik wel eens baat het niet dan schaad het niet. De wens is zo groot! Het eerste half jaar was ik hier ook niet voor te porren maar nu het jaar inzicht is ben wat veranderd.

Doe wat jij denkt dat helpt! De ene is nou eenmaal sneller met zwanger worden

Teveel koffie, teveel alcohol, dat is niet goed. Verders kan het weinig kwaad hoor.

xxxxxxxxxxxx

Terug
Bovenaan