Moeilijker zwanger worden na keizersnede???

Vandaag in het nieuws: er worden te veel keizersnedes uitgevoerd in geval van een stuitligging. Vooraf draaien zou beter zijn en minder risico's met zich meebrengen.
In het bijbehorende artikel op nu.nl las ik ook, dat een keizersnede kan leiden tot problemen met zwanger worden.
Laat ik nu een keizersnede hebben gehad (ook vanwege een (onverwachte) stuit) en graag weer zwanger willen worden. Moet ik me voorbereiden op lange trajecten of bewijst de praktijk dat het wel meevalt met de problemen?

Hoe zijn de ervaringen met zwanger worden na een keizersnede? Duurde het (veel) langer dan de bij het kindje ervoor? Wie deelt haar ervaringen met me (en stelt me hopelijk gerust)?

Alvast bedankt, groetjes Dee

Hoi Dee,

Waar baseren ze dat op? Is dat een betrouwbare test geweest? Wij zijn nu voor de tweede bezig, en zitten nu in de twaalfde ronde. De eerste keer was ik binnen drie maanden zwanger, maar ik heb geen keizersnee gehad. Je kunt in ieder geval ook pech hebben na een natuurlijke bevalling. ik hoop dat jij meer geluk hebt en dat dat onderzoek appels met peren vergelijken was.
Succes met zwanger worden!
Groetjes Gwen

Hoi Dee,

Bij mijn eerste heb ik een (spoed)keizersnee gehad.
Van mijn 2e was ik de 1e ronde (!!!!!!!!) zwanger (en heb ik een voorspoedige en normale bevalling gehad)

.....en nu ben ik bezig voor de 3e (zit nu in de 2e ronde) en hoop ik natuurlijk dat het weer snel raak zal zijn, want dat wachten... bleeh!

Dus het hoeft niet te betekenen dat je na een keizersnede per definitie al langer bezig zult zijn om zwanger te worden.

Groetjes,
luus

Hallo,

Ook ik wil hier ff op reageren.Heb een keizersnee gehad bij mijn zoontje, waarvan ik de tweede ronde zwanger was.Nu zijn we een jaar bezig en met clomid begonnen.Wil natuurlijk niet zeggen dat het door de keizersnee komt, maar je vroeg om ervaringen!

Groetjes mamavanjesse

Hoi hoi,

Ik heb ook een keizersnede gehad, bij mijn eerste kindje.
Ik was toendertijd in de 1e ronde zwanger en nu bezig voor een tweede kindje en zit inmiddels al in rond 5.
Het duurt inderdaad langer, maar kan me niet voorstellen dat het met de keizersnede te maken heeft.
Ik hoop het namelijk niet, maar blijf natuurlijk gewoon bang dat het dit keer niet lukt.
Ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt, maar je wou wel verhalen horen.

Groetjes Bianca

Na de eerste KS was ik de tweede keer na 3 maanden zwanger.
Nu na 2 KS heb ik een heel onregelmatige langdurende cyclus.
Maar ik heb in de tussentijd ook een implanon gehad. Ik weet dus niet precies waar ik het aan zou kunnen wijten.
Zelf denk ik wel dat 2x een KS mijn vruchtbaarheid geen goed heeft gedaan.
We zijn nu 9 maanden bezig voor nr 3. Ik heb het al wel aan de gyn gevraagd.
Nu heb ik redelijk wat overgewicht en zo'n 6 á 7 kilo zwaarder dan voor mijn tweede.
Volgens haar geeft vet ook oestrogeen af, waardoor je lichaam kan denken dat je zwanger bent en je dus geen nieuwe eisprong krijgt.
Ben nu dus maar aan de lijn. We hebben nu een korte pauze moeten inlassen wegens persoonlijke omstandigheden, maar we gaan over een maandje of 2 weer verder. Hoop dan die kilo's kwijt te zijn, zodat ik weet of het daaraan heeft gelegen. Zo niet, dan ga ik meteen terug naar de gyn (heb nu ook geen eisprong).

In ieder geval succes met zwanger worden!

Terug
Bovenaan