Moeilijkheden met ontlasting

Hallo Allemaal.

Mijn zoontje is nu 8 wk oud,en heeft regelmatig problemen met zijn ontlasting(gaat niet).
Nu heb ik gehoord dat een theelepeltje venkelthee door zijn fles kan helpen heeft iemand hier ervaring mee?
Of weet iemand een andere oplossing?
Groetjes cindy en zoontje Dylan.
 
Wat bedoel je met gaat niet??

Het is normaal dat je baby de eerste maanden heel erg zit te werken op zijn ontlasting. Het hoofd loopt rood aan, kreunt en steunt. Wij zouden denken dat de boel verstopt is, maar dat schijnt niet zo te zijn.

De ontlasting moet niet keihard zijn, dan is er wel sprake van verstopping.

Geef je borstvoeding, dan kan er eigenlijk nooit sprake van verstopping zijn. Geef je flesvoeding, gebruik dan iets meer water bij de poeder.

Succes!
 
Mijn zoontje van 8 weken heeft er ook last van, zelfs zijn winden moet ie op persen. Als er eindelijk wat komt (1x inde week) is het best dik en het laatste dun. Hij knijpt volgens mij zijn billen samen als hij wil poepen (en dan gaat het natuurlijk niet) dus ik smeer zijn anus in met vaseline hij krijgt ook ABC dofilus en dat lijkt het beter te maken. Hij poept nu 1x in de 4 dagen. Als ik zie dat hij wat poep in zijn luier heeft en ik smeer dan vaseline komt er meestal meer.

Succes.
 
venkel thee helpt wel bij krampjes maar niet om te poepen. En in het begin moeten ze leren poepen en gaat het niet zo makkelijk maar dat gaat vanzelf over. Mocht hij echt heel erg problemen hebben kan je laxeer middel halen, en een heel klein beetje gebruiken, maar eigenlijk zou ik dat niet doen, en alleen als allerlaatste gebruiken. Bij flesvoeding kan je 10 cc extra water doen, dan is het ook makkelijker poepen.
 
Om de ontlasting zachter te maken kun je zoals eerder gezegd een beetje extra water in de fles doen. Soms wordt ook een paar druppeltjes olie aanbevolen, maar zelf heb ik dat nooit gedaan, vanwege krampjes. Wat ook goed helpt is overgaan op speciale flesvoeding. Wij hebben Omneo en dat helpt ook goed. Hij poept nu elke dag een keer! Omneo is overigens niet moeilijk klaar te maken en kun je ook gewoon overal krijgen.

ABC Dophilus helpt ook. Het is ook geschikt voor oudere kindjes!
 
Mijn zoontje heeft in het begin ook moeite gehad met poepen. Inmiddels is hij 11 maanden. Het ging eigenlijk vanzelf steeds een beetje beter. Na een maand of 3/4 ging hij vaker poepen en ging het ook makkelijker. Zelf deed ik om het poepen te stimuleren extra water in de fles bij de voeding. Je kan ook aandrang stimuleren door met de thermometer een klein beetje rond te draaien. Meestal lukt het dan dezelfde dag wel, maar zeker de volgende dag. Dat laatste zou ik alleen doen als je ECHT denkt dat het hem erg dwarszit.
 
Terug
Bovenaan