Moeite met alles

Hoi Allemaal,
Wederom weer een topic van mijn hand, ik snap het als je bij jezelf denkt heb je haar weer. maar ik heb gewoon even behoefte om toch iets van me af te schrijven. Je kunt me kennen van het onderwerk kma/reflux ervaringen of mn vele reacties op baby onrust topics. Kort samengevat mijn dochter krijste wekenlang zon 20u per dag. Na 1000enden bezoeken aan professionals/zhuis/artsen/osteos en noem het maar op werd ik steeds de grond ingedrukt met mijn zogenaamd lastige kind met een rot karakter. Uiteindelijk na 8 wk kwamen we er achter dat ze reflux en kma heeft. Het gaat al stukken beter maar door de reflux blijft ze een pittig en bewerkelijk kindje hihi. Dat gezegende te hebben. Morgen is mijn verlof op zijn einde. Ik merk dat ik dit best lastig vind. pas sinds een weekje is hier thuis alles een beetje op de rit. Ik voel me best verdrietig en merk dat ik moeite heb met alles een plekje te geven. Ook sinds een week laat mn lichaam me echt een beetje in de steek (ik denk al langer maar door de iets rustigere leefomstandigheden merk ik het nu meer op denk ik). Door een korte heftige bevalling bleek achteraf dat mijn spieren niet goed aangehecht zijn na uitscheuren hierdoor heb ik nogal wat klachten in mijn bekken regio (lichte incontinentie/pijn). Hiervoor moet ik naar de fysio de aankomende eeuw, en als dit niet echt werkt is er een kans op een operatie *joepie*. Ook merk ik dat mn omgeving me echt zat is met mn depressieve geleuter. Het grappige is dat ik alles aardige op mezelf heb gedaan, maar mensen in mn directe omgeving lijken op de 1 of andere manier niet te snappen dat we echt door de hel zijn gegaan en dat het allemaal niet zo loopt als dat het zou moeten. Ikzelf heb dat gedeelte al geaccepteerd. Maar ik zie mensen toch denken van oke je kind heeft reflux en een allergietje stel je niet aan probleem is opgelost (ookal valt de reflux niet echt op te lossen maarja wie ben ik). Ga nou maar genieten van je kind! en dat doe ik zeker want desondanks alles ben ik zo intens verliefd op dit kleine mini mokkeltje. Maar ik voel op het moment zo heftig dat er zoveel is gebeurd en dat ik lang niet alles (nog) een plekje kan geven. Ook heb ik een aardige deuk opgelopen van de (traumatische) ervaringen in het ziekenhuis. Mijn lijf die niet heeft kunnen herstellen van alles (hechtingen en 20 u per dag met een kromtrekkende baby op je arm die serieus ONTROOSTBAAR was). Mw rug armen en schouders zijn aardig overbelast. En alle verwachtingen van iedereen om me heen. Ook voel ik me lullig naar de verplichtingen die ik eigenlijk had maar niet heb kunnen waarmaken in mn kraamtijd. (mn oma is best wel dement, voor de kraamtijd ging ik 3/4 x p/w bij haar langs) in de afgelopen 10 wk miss 4x. Ik weet dat het overmacht is en dat ik hier niets aan kan doen maar het knaagt. En moet ik eerlijk toegeven dat ik stiekem best jaloers ben op kennissen om me heen die de kraamtijd net hebben gehad of tegemoet gaan die zich totaal niet in mijn verhaal herkennen en op het herstellen en wat gebroken nachten na hebben genoten van de prachtige tijd. Sorry voor de hele klaagzang maar ik moest het even voor mezelf opschrijven. Is er iemand die zich hier (lichtelijk) in herkent?

Hey Sammerd,
Ik herken mezelf niet in je verhaal, alleen ik kan me echt HEEL erg goed voorstellen dat je het een plekje moet geven en doordat je een heftige kraamtijd hebt gehad je niet erop terugkijkt hoe je had gewenst. Hoe je je voelt, dat is oke. Vind ik! Voor je je omgeving alleen misschien veels te lastig om zich echt erin te verplaatsen, totdat ze het zelf meemaken. 
In overleg met je manager en arbo arts, zou ik voorstellen om nog iets langer verlof te hebben en/of de uren opbouwen. Hoe je je nu voelt lijkt het me geen goed idee om volgende week te gaan werken. 
Je lichaam geeft heel duidelijk wat aan! Goed om ernaar te luisteren. 

Hey, helemaal eens met wat Deborah zegt. Dit is niet de manier om terug te keren naar het werkende leven alsof er niets is gebeurt. Luister naar je eigen gevoel en lichaam. Als het mogelijk is zeker je verlof verlengen zodat ook jij eindelijk iets meer kan gaan genieten dan stressen. 

Wat je omgeving betreft, niet te druk om maken want wat je ook zegt, als ze het zelf niet gaan meemaken zullen ze het nooit begrijpen, al helemaal niet als bij hun alles wel van een leien dakje is gegaan. al snap ik dat het heel vervelend kan zijn als ze het wegwuiven alsof het allemaal wel meevalt.

Zelf heb ik ook geen vergelijkbare ervaring maar als ik terugdenk aan de eerste maanden dat mijn jochie soms ontroostbaar was door kraampjes en ik na 1 uur de wanhoop al nabij was kan ik me voorstellen dat jullie echt door een hel zijn gegaan. Natuurlijk zet je dan zonder nadenken alles op alles om je kind te helpen en cijfer je jezelf daarbij 100% weg. Daarom echt tijd dat je zelf ook tot rust kunt komen. Je hebt het verdient! 

Bedankt voor de lieve reacties ❤️ opzich tegen het werken zelf zie ik niet echt op. Misschien wel goed wat afleiding. Het is meer dat alles nu definitief op zn eind loopt de kraamtijd is officieel afgelopen. Het idee dat dit niet meer zal komen (we hebben altijd 1 kindje gewild en met ons meisje helemaal compleet). Ik had me er juist daarom zo op ingesteld van deze periode optimaal te genieten. Dat het ff rot aankwam dat na 1 heerlijke week ik al weer moet werken eindelijk de roze wolk en hup het leven moet maar weet hervat worden plus een heel traject om mn eigen lijf weer goed te krijgen. Ik weet gewoon niet wat ik met al die emoties aanmoet.. en zometeen krijg je natuurlijk dat iedereen er naar gaat vragen (werk op een afdeling met zon 40 vrouwen succes). En ik geen behoefte heb aan alles nog ja werken en verder dan dat ook echt niks ? dat klinkt misschien heel slecht maar zo voel ik het wel. In iedergeval over 3 wk heb ik weer een weekje vrij dus had ik in gedachte de kraamtijd lichtelijk over te doen hihi bedankt voor het meedenken ❤️ soms is het al heel fijn om te horen dat iets niet oke is, en dat het logisch is dat je verdriet hebt. 

Jeetje, helaas snap ik wat je bedoeld onze dochter is pa 5 weken maar met alle dingen die er spelen heb ik nu als een soort angst om straks weer te moeten werken. Ook mijn fysieke herstel is ver te zoeken maar er is nu gewoon geen ruimte voor ik vind het maar lastig.. en ik ben stiekem ook best een beetje kapers op mensen om mij heen die zeggen ja zo heerlijk die kleine echt genieten. Ik gun het iedereen uiteraard maar mezelf ook wel een beetje. Ik vind het vooral moeilijk om die kleine zo te zien.

Hoe gaat het nu met je? 

Hey wat lief van je. Ben nu 3 maand aan het werk. Nu Ster is bijgekomen van alle ellende vd KMA [reflux/darmen/etc) ging het de laatste maand heel goed. Nou is ze vorige week geprovoceerd en kwam alle ellende meteen terug inclusief het krijsen ? nu is ze sowieso gevoelig, temperamentvol en reageert ze sterk op veranderingen/pijn maar was ze wel vrolijk en goed afvte leiden dat is nu erg ver te zoeken.   Maar ik weet dat het goed komt. Ik zeg ook altijd maar ze is nooit echt een baby geweest hihi hetnis een boze peuter in een te klein nog lichtelijk onhandig lichaam ? met mij gaat het oke, ik merk nog wel dat mn onderkant niet goed zit ? en dat mn batterij niet zo goed op laad. Nu ik ster een paar weken goed heb meegemaakt merk ik dat ik mn verdriet beter opzij kan zetten en me echt wil richten op de toekomst en positieve ervaringen. Maar deze “terugvallen” maken het toch soms weer moeilijk heel dubbel. Ik hoop dat je kan ontdekken wat er met je kleintje is. Is het je eerste? En heb je al een beetje geexpirimenteerd met je voedingstijden wat je vd week deed? Je mag me altijd contacten als je je hart wilt luchten of een klankbord nodig hebt. Ik weet dat ik dat erg miste op de ergste piek.

Terug
Bovenaan