Moeite met avond eten

<p>Hi,</p><p>Nu 9.5 week zwanger. 2 echos gehad en alles lijkt goed te zijn! Ik heb alleen een probleempje met eten, voornamelijk warm avond eten. Na 5 happen zit ik vol en krijg ik het niet weg. Daarna blijft het eten vaak voor m'n gevoel bovenin hangen waardoor ik er de hele avond met ademen & slikken last van heb. Niet misselijk, maar op een gegeven moment moet ik kokhalsen wat over gaat in over geven. Als het eruit is voelt het gewoon weer normaal.</p><p>Overdag eten gaat gewoon prima, nergens last van.</p><p>Herkent iemand dit en hebben jullie tips hoe ik gewoon lekker nornaal kan eten?</p><p>Bedankt!</p>
 
Herken dit wel van de eerste weken van mijn zwangerschap. Krijg over het algemeen maar kleine beetjes weg. Het is vervelend maar zou je vooral niet gaan volstoppen. Komt vanzelf weer dat je wat meer kan eten. 
Heb het nu overigens met 30 weken ook dat ik super snel vol zit. 
 
Hee,
In het begin van de zwangerschap heb ik dit ook gehad.
Ik heb toen joghurt met fruit en meusli gegeten als me het avond eten niet smaakte. Misschien kun je dit ook eens proberen. 
Of een smoothie maken, drinkt zich gemakkelijk weg. Later in de zwangerschap is het bij mij weer terug gekomen. En af en toe heb ik nog wel eens zo’n dagje dat ik meteen vol zit of dat het me niet smaakt.
 
succes.
 
LittleGirl 20 weken
 
Hoi hoi,
Bij beide zwangerschappen in de eerste weken had ik dit ook. Het enige wat er bij mij goed in ging was fruit. Dus probeerde ik overdag gewoon voldoende te eten en in de avond een schaal vol fruit.
Succes er mee en probeer je er vooral niet te druk over te maken. :)
 
De eerste weken van mijn zwangerschap had ik dit inderdaad ook, bij mij hielp het om smiddags warm te eten en savonds wat fruit + yoghurt oid. 
 
Hoe ik het doe is ik eet niet omdat het lunchtijd is of omdat het 18:00 is, maar ik eet als ik trek heb, en eet daardoor eigenlijk de hele dag door kleine porties. Bakje yoghurt hier, boterham met pindakaas daar. Als ik 's avonds mijn bord niet leeg krijg, warm ik de rest een paar uur later gewoon weer op. Ik luister gewoon naar mijn lichaam!
 
Terug
Bovenaan