Moeite met baby in bed leggen

<p>Hi allemaal,</p><p>Even op zoek naar wat herkenning, denk ik. Mijn kindje is 6+ weken en ik heb zo'n moeite met haar op bed leggen. Het liefst leg ik haar in de wandelwagenbak die in de box staat zodat ik haar overdag bij me heb, maar dat kan niet altijd i.v.m. herrie maken waar ze wakker van wordt in haar lichte slaap. Maar ik heb zo'n moeite met haar op bed leggen! Het voelt alsof ik de tijd niet bewust met haar mee maak en daar word ik heel verdrietig van, zeker i.c.m. hoe snel de tijd gaat met zo'n kleintje. En ze slapen nog zoveel op deze leeftijd maar zijn juist nog wel zo knuffelbaar. Moeilijk.</p><p>Samen slapen durf ik niet omdat ik bang ben dat ik op haar rol en kan ook niet slapen zonder dekbed. Op mijn borst liggen wil ze vaak niet, als tussenoplossing heb ik de Womboo besteld om haar toch dichtbij te hebben. Maar ja, dan durf ik ook weer niet teveel lawaai te maken omdat ik bang ben haar slaap te verstoren...</p><p>Kortom, volgens mij maak ik het mezelf een beetje moeilijk. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik wil haar zo graag zo lang mogelijk heel bewust meemaken...</p>

Ik heb zo het tegenovergestelde…. Die van ons laat zich amper wegleggen. Nergens….. bijna alle slaapjes starten een paar minuten in bed en eindigen op ons of naast ons in bed terwijl wij wakker zijn. Totaal vermoeid daardoor… het eerste weekje sliep ze wel wat beter in haar bedje. Toen had ze nog geen last van krampjes (nu bijna de hele dag door). Toen miste ik haar wel onwijs en had ik het gevoel dat ik haar door alle slaapjes bijna niet zag… die tijd mis ik nu wel een beetje haha :)

[quote quote=10548272]Ik heb zo het tegenovergestelde…. Die van ons laat zich amper wegleggen. Nergens….. bijna alle slaapjes starten een paar minuten in bed en eindigen op ons of naast ons in bed terwijl wij wakker zijn. Totaal vermoeid daardoor… het eerste weekje sliep ze wel wat beter in haar bedje. Toen had ze nog geen last van krampjes (nu bijna de hele dag door). Toen miste ik haar wel onwijs en had ik het gevoel dat ik haar door alle slaapjes bijna niet zag… die tijd mis ik nu wel een beetje haha ?[/quote]
Zo kan het ook ja, jammer om te horen. Heb je al probiotica geprobeerd? Ben begonnen door spruw, maar als fijne bijkomstigheid reageerde mijn meisje daar heel goed op qua krampjes.

Ps slaap is voor baby’s extreem belangrijk. Ik zou persoonlijk ondanks je eigen gevoel kiezen wat voor haar het gezondst is. Dat is denk ik slapen in haar eigen bed waar ze niet steeds wakker kan worden. De wakkertijd neemt snel genoeg toe en dan is er meer dan genoeg tijd om lekker van elkaar te genieten.

[quote quote=10548274]
Zo kan het ook ja, jammer om te horen. Heb je al probiotica geprobeerd? Ben begonnen door spruw, maar als fijne bijkomstigheid reageerde mijn meisje daar heel goed op qua krampjes.[/quote]We gebruiken sinds kort sab simplex. Ik zal probiotica eens checken . Bedankt voor de tip!

[quote quote=10548277]Ps slaap is voor baby’s extreem belangrijk. Ik zou persoonlijk ondanks je eigen gevoel kiezen wat voor haar het gezondst is. Dat is denk ik slapen in haar eigen bed waar ze niet steeds wakker kan worden. De wakkertijd neemt snel genoeg toe en dan is er meer dan genoeg tijd om lekker van elkaar te genieten.[/quote]
Dank je, daar zorg ik wel voor hoor. Ze doet 1 á 2 slaapjes beneden en dan is het rustig genoeg dat ze, zoals vandaag, zo ineens 3 uur slaapt. Qua dragen moet ik het nog even uitvinden hoe ze dat vindt. De rest van de dag ligt ze in haar ledikant en 's nachts naast me in de co-sleeper. 

[quote quote=10548272]Ik heb zo het tegenovergestelde…. Die van ons laat zich amper wegleggen. Nergens….. bijna alle slaapjes starten een paar minuten in bed en eindigen op ons of naast ons in bed terwijl wij wakker zijn. Totaal vermoeid daardoor… het eerste weekje sliep ze wel wat beter in haar bedje. Toen had ze nog geen last van krampjes (nu bijna de hele dag door). Toen miste ik haar wel onwijs en had ik het gevoel dat ik haar door alle slaapjes bijna niet zag… die tijd mis ik nu wel een beetje haha ?[/quote]
Dit dus, beide kindjes zijn mammaplakkers en oh wat voel(de) ik me gekluisterd en geclaimd. Ik kon bij de oudste, een huilbaby, mensen wel schieten die zeiden dat ik nog maar even moest genieten van al dat knuffelen. Nu een makkelijkere baby, maar ook die laat zich lastig wegleggen. Wat heel normaal jonge baby gedrag is. Maar ik heb nu ook nog een oudtste die aandacht wil hebben. 
Het is zowel van jou als de baby heel normaal om nog lekker dichtbij te willen zijn hoor. De ene persoon vindt dat fijner dan de ander. Maar je kunt daar met 6 weken echt nog wel een beetje aan toegeven. Je zegt dat je merkt dat harde geluiden haar wakker maken. Dan zou ik gaan voor slaapjes in bed op momenten dat je de rust niet kunt borgen. En als er wel rust heerst lekker in de doek of in de box nog. Richting de 3/4 maanden zullen er duidelijkere wakkertijden en een 3 slaapjes ritme komen. Ik ben toen wel op bed gaan leggen, omdat het kon. Maar het is dan juist wel fijn. Zo leuk om je kindje op te halen als het wakker wordt, en dan weer lekker een voeding met knuffelen, beetje spelen, even naar buiten etc. Je gaat nog wel merken dat de quality time met je kleintje groeit. Ik vond het in elk geval alleen maar leuker worden en slapen op bed was toen totaal geen bezwaar meer. Al heb ik die eerste keren wel nerveus naar de babyfoon zitten staren hoor. Het is wel even wennen.

Het hoeft echt niet altijd muisstil te zijn voor een baby om te slapen hoor. Is juist fijn als ze wat geluiden gewend zijn. Dus ik zou je kindje nog lekker beneden bij je laten slapen als je dat fijn vind. Hier gingen ze ook pas na een maand of 4 een beetje meer boven slapen. Bij je eerste kindje kun je nog wel rekening houden met geluid maar als je er meerdere hebt gaat dat toch niet meer. Hier sliep de jongste (van de 4) gewoon beneden in de box als de rest beneden aan het spelen was

Terug
Bovenaan