moeite met boertjes laten

Hallo,
mijn zoontje (3wk) heeft moeite met het laten van zn boertjes die em toch echt dwars zitten....
Hij drinkt daardoor zn fles niet op en kan ook niet inslapen. Uit eindelijk lukt het wel, maar ben dan echt een half uur verder en vooral snachts is dit erg vermoeiend!
Heb alle houdingen al geprobeerd en nu vroeg ik me af of mensen nog tips hebben???
Ik gebruik een advent fles... is de difrax fles hier beter voor???

Alvast bedankt,
gr. Saskia.

hoi hoi,

Ja das vervelend, bij mijn dochter wil het ook niet altijd.

Ik gebruik de difraxfles maar die is juist tegen spugen, krampjes en boeren,
dus denk dat je beter de avent kan houden..

Misschien een tip om tijdens de fles een aantal keer te laten boeren..
Ik loop vaak ff rond met mijn dochter en dan lukt het aardig.

succes, groetjes simone

Hoi hoi,

Mijn dochtertje van 4 maanden heeft vanaf het begin af aan ook moeite gehad met boertjes laten. En nog steeds komen ze moeilijk. Nu kreeg ik laatst de tip om haar op haar buikje op mijn knieen te leggen, zodat ze ontspannen als het ware met haar armpjes naar beneden hangt. Nu vliegen de boertjes eruit.

Ik gebruik trouwens ook de aventflesjes, deze zijn toch het beste. Heb ook difrax geprobeerd, maar werkte averechts. Amy had toen nog veel meer last van boertjes.

Succes,

Groetjes Ariana

Hi

ik ben net moeder geworden van michelle (bijna 3 weken) mijn dochter heeft ook moeite met boertjes laten af en toe stoppen en een boertje laten helpt wel maar is idd heel vermoeiend.

ook heeft mijn dochter nadat ze heeft gedronken altijd de hik of ze nou een boertje heeft gelaten of niet mischien dat iemand dar een tip voor heeft

goetjes Ariane

Hoi Ariane,

Ik heb geen echte tips, ik wilde alleen maar even zeggen dat Christian al vanaf de geboorte heel vaak de hik heeft (in de buik ook trouwens!), in het begin was het iedere voeding raak. Nu is het duidelijk afgenomen, ik denk nu 5-8 keer per week. En die boertjes... tja, die gaan hier af en toe ook erg moeilijk!
Ik heb nu het ritueel: even rechtop op schoot zitten en 'tegendruk' geven met mijn hand tegen de buik, dan over de schouder, na 5 minuten weer even rechtop zitten. Zo komt er altijd wel iets. Maar het komt regelmatig voor dat er nog boertjes komen als ik heb oppak of op de buik leg. Het grote verschil nu hij ouder is: de boertjes zitten hem niet echt meer dwars...

Veel succes allemaal!

Groetjes Karin
Mama van Christian (22 weken)

Hoi,
Heb je al de difraxfles gekocht? Ik gebruikte ook Aventflessen, dit was niks. Daarna Difrax en dat ging veel beter, hij dinkt daarmee veel minder gulzig.
Wat bij mijn zoontje hielp was om hem heel ver over je schouder te leggen, zodat er echt druk op zijn maagje kwam.
Maar ik kan je geruststellen, naar mate je kindje ouder wordt gaat dit probleem ook weg. Mijn zoontje hoeft nu nog maar zelden te boeren en ik zet hem altijd na de fles meteen op de grond. Wat betreft de hik, dit gaat ook weg na een aantal maanden.
Groetjes, Noortje mv Skip

Boertjes ging bij mn dochter ook zeer moeilijk. Ik kwam erachter dat ze pas na een half uur een boertje liet. Dus na elke fles liet ik haar ff lekker uitbuiken en hup en half uur later op de schouder en evoila.

Tegenwoordig boert ze als ze op haar buik ligt. (helaas komt er dan ook wat van haar maagje eruit maar dat is zeer weinig)

De hik!? Tja dat deed ze al in de buik, soms 4x per dag. En nog kan ze het, voor de fles, tijdens, na de fles maar ook gewoon ergens midden op de dag. Zo te zien doet het haar niets dus ik maak me er ook niet druk om. Het word al wel minder dus zal vanzelf ook wel overgaan.

Terug
Bovenaan