moeite met borstvoeding

Mijn zoon van 4 maanden heeft al enige tijd moeite met borstvoeding. Vaak als hij ongeveer 5 minuten aan het drinken is begint hij te huilen. Ik dacht eerst dat ik niet genoeg voeding meer had. Een borstvoedingsdeskundige adviseerde mij om de borstvoeding weer op peil te brengen door 3 dagen lang om de 2 uur te voeden of te kolven. Dat heb ik gedaan en ik heb nu volgens mij voldoende, maar mijn zoontje huilt nog wel vaak aan de borst. Te weinig heb ik dan meestal niet, want ik zie de melk in zijn mondhoeken zitten. Als hij afgekolfde melk in een flesje krijgt, drinkt hij het de ene keer heel gemakkelijk op en de andere keer heeft hij daar ook moeite mee (begint dan te strekken en te huilen als je de fles in zijn mond stopt). Ik wil graag doorgaan met borstvoeding tot 6 maanden. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips.
 
Hoi Diny,
Heb je al gekeken of hij geen spruw heeft? Of misschien zijn het tandjes die zijn tandvlees heel pijnlijk maken? Mijn dochtertje drinkt ook slecht als ze last heeft van een tandje dat wil doorkomen.
Sterkte
Caroline
 
Helaas, ik had het zelfde, wat bleek???
de ene dag had ik wel genoeg voeding en de volgende weer niet, vandaag dat mijn dochtertje dus vaak huilde, maar voordat ik daar achter was?!?!?!? ook het om de 2 uur aanleggen kon me niet meer helpen, en ik zit nu aan de flesvoeding, maar wel met een heeeeel tevreden meisje, en dat is me toch ook veel waard.. Dan maar geen borstvoeding meer, hoe jammer ik dat ook vind!!!
 
Het is heel goed mogelijk dat ze spruw heeft. Dat herken ik van mijn beide kindjes wel...
Maar het is ook goed mogelijk dat hij ergens anders last van heeft, bijvoorbeeld oorpijn of keelpijn. Dan gaat het slikken hem dus zeer doen.

Borstvoeding op peil brengen vind ik een vreemd advies als niet is aangetoond dat de oorzaak te wijten is aan te weinig voeding.
Ik zou dus een afspraak maken bij de HA om even te laten controleren of hij geen oorontsteking of keelontsteking heeft, of spruw natuurlijk.

Veel suc6

Miranda
mv Nienke en Elske
 
Wat jij beschrijft lijkt erg op spruw. Vreemd dat de lactatiekundige daar niet op doorgevrragd heeft. Spruw is goed te behandelen, meestal is een telefoontje met de huisarts genoeg.
Marianne, wat vreemd wat er met jou gebeurde! Was je soms met de pil begonnen?
 
sorry, een beetje late reactie, maar net pas terug van vakantie, ( ukkepuk mee, ging super ( ook in het vliegtuig),maar nee, ik was nog niet met de pil begonnen, ze hebben ook niet echt een reden kunnen geven, waarschijnlijk reageerde mijn lichaam ( borsten) zodra ik teveel deed ( wandelen, fietsen etc.).
Nu inmiddels met de potjes en hapjes begonnen, en ze vindt alles even lekker!

groetjes,
 
Terug
Bovenaan