Moeite met de laatste fles.

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Bij Elise is het zo dat wanneer ze laatste fles krijgt bepaalde nukken krijgt.
In het begin gaat het goed en drinkt ze ook normaal.
Maar als ze over de helft is begint ze te prottesteren...ze loopt dan helemaal rood aan (alsof ze moet poepen), gaat trappen / strekken  met de beentjes en ze begint te kreunen.
Het lijkt alsof ze krampjes heeft, wat ze volgens mij niet heeft (zou ook raar zijn alleen bij de laatste fles).
Uiteindelijk drinkt ze de fles wel helemaal leeg, maar van harte gaat het zeker niet meer.

Herkenbaar voor iemand?

Wij hebben dat mijn ons zoontje ook een tijdje gehad. Wat bij hem hielp als ie dan halverwege stopte met drinken, was om hem gewoon even op schoot te houden, rechtop, zodat ie goed kon boeren. Daarna dronk ie de fles meestal gewoon helemaal leeg.

succes d'r mee!

groetjes
Mie

Hoi Linda,

Misschien heeft hij niet zo'n honger..
Wat is je kindjes schema?
Thijn heeft dit ook een tijd gedaan. Heb de fles gehalveerd, en probleem was voorbij..

Groetjes Bianca

Ze drinkt de fles uiteindelijk wel leeg, ik vind het lastig te zeggen zo of ze niet minder moet.
Haar schema is als volgt:

-Tussen 08.00 en 08.30- 70 cc maak ik pap (bambix)  en 150cc voeding.
-12.30 210cc voeding
-tussendoortje liga bv met roosvicee
-16.00 100 gr warm eten + danoontje na een half uurtje nog 100cc voeding
-20.30 230 cc voeding met nutrix

En ze is 6 maanden.

Groetjes Linda

Heej Linda,

230 in de laatste fles met nutrix is volgens mij best zwaar voor zo'n kleintje.
Thijn krijgt s'avonds geen nutrix meer. Die krijgt gewoon 200 cc opvolgmelk. Dit valt niet zo zwaar op de maag.

Ze zou eigenlijk wel honger moeten hebben als ze de warme hap om 16.00 uur krijgt..

Misschien dat je s'morgens de papfles kunt geven en s'avonds een gewone fles.

Je zou eens kunnen kijken op www.nutriciakindervoeding.nl daar staan dagmenu's beschreven. Dit is wel een algemene richtlijn! Voor Thijn werkt het wel goed. Zo kom je precies uit met een eetritme wat wij volwassenen ook hebben.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb..

Succes!! Groetjes Bianca

Ja ik wilde eigenlijk wel binnenkort stoppen met nutrix en dan kijken hoe ze de nacht doorkomt.
Ik denk wel dat dat goed komt.
Maar ik hoor Elise nooit dat ze honger heeft ook s'middags niet.
Maar op de 1 of andere manier gaat de pap sochtends niet goed...zelfs de 70 cc krijgt ze niet op.
Vandaar dat ik daarna nog een fles geeg met 150cc.

Maar bedankt voor je advies!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan