Moeite met de namen

<p>Hoi allemaal.</p><p>ik zit met het volgende ‘probleem’. Ik ben zwanger van 3e. De eerste 2 kindjes hebben een roepnaam en dan nog 2 voornamen waarin ze vernoemd worden naar opa’s en oma’s. Probleem nu is dus dat iedereen wel zo’n beetje vernoemd is. Voorstel van mijn man: naar ons zelf vernoemen, maar dan allebei onze roepnamen. Dat vind ik helemaal niks! Kunnen we het maken om ond 3e kind maar 2 namen te geven? En wat vinden jullie van jezelf vernoemen? (Als ik t al overweeg zou het niet letterlijk mijn eigen naam zijn)</p>

Ik ben als 3de in het gezin ook vernoemd naar mijn ouders. Maar dan wel naar een van hun doopnamen/tweede namen.Vind het zelf niet raar vernoemd te zijn naar m'n ouders. 

Wij hebben ons oudste zoontje vernoemd naar de opa's. Wij zijn wederom in verwachting van een jongetje, hij krijgt alleen zijn roepnaam dus geen vernoeming o.d.Wellicht als je het van te voren aankondigd, dat deze 1 naam krijgt, geeft het je meer rust?! De namen zijn op, zo is het toch ook gewoon. Vernoemen naar de ouders zelf hou ik ook niet zo van....Succes en een fijne zwangerschap gewenst! 

Mijn ouders hebben vier kinderen en bij de laatste twee hebben ze een tweede naam gekozen die ze gewoon heel mooi en leuk vonden. Dat kan ook nog ? Veel succes met je zwangerschap!

Ik denk echt niet dat je kind er een probleem mee heeft dat ie 'maar' 2 namen heeft. Het zijn namen die jullie helemaal zelf gekozen hebben, dus daar kan ie ook trots op zijn. Ik vind naar mijn roepnaam vernoemen maar niks, tweede naam zou nog kunnen overwegen. Hebben jullie anders geen broers of zussen waarnaar vernoemd kan worden? 

Wij hebben onze kinderen een roepnaam en 2e naam gegeven en daarbij zijn ze vernoemd naar onze opa’s/oma’s en ouders.. Ben nu zwanger voor de 3e en haar 2e naam wordt die van mijn moeder. Roepnaam houden we lekker vlot en kort. Het is misschien wel erg oubollig ofzo maar ik vind 2 of 3 namen gewoon mooi en moet er wel bij zeggen dat we dit doen omdat we een goede band hadden/hebben met de desbetreffende personen. 

Terug
Bovenaan