Moeite met de ontlasting

Hallo allemaal,

Mano (8,5 maand) heeft al vanaf half augustus last van verstoppingen. Het was zelfs zo erg dat zijn anusje een beetje scheurde. Nu is het alleen nog op moment supreme heeft hij er erge moeite mee om het er uit te krijgen. We gebruikenal sinds augustus lactulose 5 ml per dag. Met de lactulose is het wel iets beter geworden, hij heeft nu ongeveer 2x per week ontlasting maar het zijn nog steeds hele harde grote ballen. Vorige week weer een keer bij de huisarts nagevraagd (we kunnen toch niet lactulose blijven geven) en die adviseerde om een keer te overdoseren. Nou we hebben het geweten en Mano vooral. Hij heeft 's avonds 2 uur lang alleen maar gekrijst van de pijn in zijn buik. 2dagen later moest ik naar het CB en die vonden het maar raar van dehuisarts en adviseerde om meer met zijn voeding te laxeren. -Dus geen banaan (krijgt hij alleen soms bij oma die vol blijft houden dat dit niet verstopt ggrr)
- 1x per dag lactulose 5 a 6 ml
- Friso 2 Comfort,
- veel fruit en dan regelmatig pruim, druif enzo.
- per fles 20 cc extra water, geen rijstewafel maar liga,
- soms wat tomatensap maar dat vindt hij echt vies
- in zijn avondeten 1 theelepel olijfolie

ppfff we doen er dus best veel aan maar normale ontlasting hebben we nog niet gezien. Wie heeft hier ook ervaring mee en misschien nog wat tips. Die kleine hummels moeten er nog geen moeite voor hoeven doen toch?? En zeker geen last van hebben.

HELP
Groet,
Tamara

hoi   tamara mijn zoontje had vroeger ook last van verstopping gaf hem altijd wat zonnebloemolie door zijn flesje heen 1thee lepeltje per flesje kan geen kwaad is een natuurprodukt hopelijk help het succes   groetjes gina

Hoi
Wat een stomme sukkel is die arts! Ik moet soms ook aan de lactulose en als ik een hogere dosis neem weet ik ook niet waar ik het zoeken moet! Ik ben iemand met een prikkelbare dikke darmsindroom en als baby kon ik al moeilijk poepen. Wat heel goed werkt is limonade geven waar vitamin. C inzit. Als hij daar "teveel" van binnen krijgt komt het er aan de anderekant dunner uit. Yoghurt met een scheut limo (met vit.  C) werkt zeker goed.  (dat deed mijn moeder altijd) Bij spanningen of weersveranderingen had ik er ook altijd last van. Voor de rest helpt vette vis en niet te veel vlees eten. Ook kun je gedroogde vruchten in een staafmixer heel fijn maken en dat bijv. op een broodje smeren of op een  koekje ofzo. Ook zijn zaden heel goed (wel fijn maken in de staafmixer) en bak er dan zelf koekjes van. Tja en zonnebloemolie is goed maar dat is al genoemd.

Groetjes

Hoi Tamara,

Onze Sven (nu 19,5 weken) heeft ook last met poepen.
Nu krijgt hij nog alleen melk dus ik weet niet hoe het straks zal zijn.
Wij doen johannes broodpitmeel door zijn voeding en dat helpt bij hem echt heel goed. Het is eigenlijk bedoeld tegen het spugen maar het stimuleert de darmpjes dus ook.
Ikzelf drink vaak Roosvicee Laxo als ik moeilijk naar de wc kan en dat gaat ook goed. Waarschijnlijk mag jouw kleintje dat ook wel hebben.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Tamara,

Mijn zoontje(bijna 7 mnd) heeft tot 3 weken gelden ook erg slecht gepoept. Hij had ook altijd hele harde drollen en ook maar een paar keer per week. Van alles hebben we geprobeerd(olijfolie, volkorne rijstebloem, meer water in de fles, laxo, noem het maar op).
Al die tijd gebruikten we nutrilon Omneo, voor een moeilijke stoelgang zoals op het pak staat.
Toen kreeg ik de tip van een vriendin om eens Similac te proberen. Volgens het cb kon het geen kwaad om dat eens te proberen. Ik kan je vertellen dat mijn zoontje nu 2x p dag en sosm 3 x p dag keurig nette drolletjes heeft.
Ik wou dat ik dat veel eerder had geweten.
Misschien ook wat voor jou om te proberen?

Succces, groetjes Jess

hoi
er bestaat ook een homeopatisch middeltje..
volgens mij van vsm...tekoop bij de drogist.
of anders bij de homeopaat langs gaan!
blijkt dat zij je wel kunnen helpen.
heb ik gehoord!
zelf geen kinderen gehad met moeilijke ontlasting.
succes hoop dat het snel beter wordt

Hoi, ik heb geen ervaring met enstige verstopping, alleen wat lastiger poepen sinds ik gestopt ben met de bv.
Wat toen bij mij hielp was zoals je al doet extra vocht. Ik gaf minimaal 2 x 100 cc diksap (erg sterk verdund, dus niet 1 op 6 of zo)  of ander vocht erbij, anders hier ook gilsessies bij het poepen.
Verder heeft dochter (ze is 10,5 maand) afgelopen week voor het eerst rozijntjes gegeten, en hoewel ze er heel weer uit komen heeft ze wel 3 poepluiers per dag (maximaal een half doosje rozijntjes, verspreid over de dag). Dus misschien kun je dat ook eens proberen?

Terug
Bovenaan