Moeite met eten

Hallo allemaal!

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger. Eigenlijk gaat het best goed. Waar ik wel veel last van heb is eten. Ik moet vaak niet aan eten denken, dan word ik misselijk. Brood gaat er nauwelijks in. Ik eet weinig zoete dingen.
Vooral als ik op mijn werk ben: ik neem diverse dingen mee  om te eten, maar ik heb er vaak geen zin in. Dan ga ik maar weer naar de supermarkt en haal ik waar ik op dat moment zin in heb. Warm eten gaat er wel in. Ik vind dit heel irritant. Ik neem aan dat het na zo'n 3 maanden weer over is. Tenminste daar ga ik hard voor duimen.
Wie herkent dit? En heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt!

Grtz Cathy

Hoihoi,

Volop herkenning hier! Ik moet zeggen *klopt direct even af* dat het nu stukken beter gaat, maar ik heb ook wéken met mijn eten geworsteld. Alles moest er tegen heug en meug in. Idd ook met brood, maar bij mij ook met het avondeten. Ik nam telkens maar kleine beetjes, dan ging het wel, en wat vaker op de dag. Ik stond eigenlijk nét op het punt om de huisarts te bellen voor medicatie, maar toen was het ineens van de 1 op de andere dag over.  Hopelijk hoef je er niet te lang mee rond te lopen, want het is alles behalve prettig. Je hoeft echt niet perse over te geven om je beroerd genoeg te voelen en er medicatie voor te vragen. Als je het niet meer trekt zou ik gewoon aan de bel trekken.

Sterkte ermee!

Debora  (10+4)

Vervelend zeg. Ik heb het met vlagen. Ben ook best misselijk, had er de vorige keer echt veel minder last van. Ik val nu ook wat af in plaats dat ik aankom. Heel apart, vorige keer was niets eetbaars veilig voor me. Als het te erg wordt zou ik ook even de VK bellen hoor. ALs je teveel gaat afvallen is dat ook niet goed natuurlijk.

Hoi hoi!
Bedankt voor de reacties. Ik ben nog niet afgevallen. Heb nog steeds hetzelfde gewicht. Dus dat scheelt. Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld met de vraag wat ik er evt. aan zou kunnen doen. Zij zei dat er niet zoveel aan te doen valt. Het hoort er inderdaad bij. Als ik maar veel drink en af en toe wat eet is het niet zo erg. Het kindje krijgt toch de benodigde voedingsstoffen wel binnen, zei ze. Dus dat is ook wel een geruststelling. Ze zei ook kleinere porties eten en licht verteerbaar voedsel eten helpt ook. Dus dat gaan we maar eens proberen. Oh ja, en liggend eten kan ook wel eens helpen (nog nooit van gehoord, maar zij kan het weten, lijkt me).
Ik heb vandaag maar eens veel fruit in huis gehaald en wat sapjes. Zo komen we de dagen wel door. Ha ha!

Grtz Cathy

Hier is het ook slecht te stellen met eten. De wc is nog net niet mijn nieuwe vriend geworden, maar het gaat allemaal maar net. Heel veel kleine hoeveelheden eten. Maar op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet eten.

Gelukkig wel behoefte aan fruit, dus de gezonde dingen gaan er wel in. Nu nog alles binnenhouden. Maar ik weet van mijn vorige zwangerschap dat het met 3 maanden gelukkig weer over was, dus nog even geduld hebben.

Groetjes, Trudy

Terug
Bovenaan