moeite met feestdagen lekkernijen

Probeer echt wel gezond te eten, maar het is moeilijk nu met alle (chocolade) pepernoten, chocoladeletters, marsepein, banketstaaf, gevulde en gewone speculaas. Mmm....echt heerlijk maar zal blij zijn als het januari is en ik niet meer zo verleid wordt. Kunnen jullie er makkelijk afblijven?

Ik vind het knap als je er af kan blijven. Zeker nu tijdens de zwangerschap kan ik niet van de lekkere dingen afblijven! Ik maak me er ook niet z'on zorgen om. Verder eet ik gezond, dus de baby krijgt wat het nodig heeft. De kilo's komen na de bevalling wel weer. Ben bij de eerste 30 kilo aangekomen, en was de helft al heel snel weer kwijt. De rest nog niet, maar ik werd na 5 maanden weer zwanger. Ik ben nu 18 weken en nu eet en snoep ik meer, maar kom er eigenlijk bijna niet van aan, terwijl dit bij de eerste juist het geval was dat ik niet zo erg snoepte en enorm aankwam. Nu heb ik misschien makkelijk praten, omdat ik voor mijn zwangerschappen erg mager was dus wat extra kilotjes wel welkom waren en ik snel afval. Ik zou zeggen probeer toch te genieten en niet te streng zijn voor jezelf.

Ik neem aan dat je ontbijt en middageten niet uit chocolade bestaat ???
Meestal eet je 's avond gewoon wat extra lekkers. Voor de gezondheid van je baby moet je je niet druk maken...eerder om je kilo's. En zelfs daar maak ik me niet druk om.

Gewoon even lekker je gang gaan...........je bent zwanger, altijd een goed excus.

Hahaha, ja heeeel herkenbaar.
Ik prop alles naar binnen.
In de pauze op mijn werk even naar de snackbar of visboer en 's avonds thuis gewoon weer aan de snoep/koek/chips/gebak. Het excuus inderdaad: ben toch zwanger! Eet wel fruit genoeg en dergelijke, maar geniet ook van de lekkernijen! Die kilo's komen er toch wel aan en gaan er ook wel weer af! Mijn oude broeken pas ik nu toch niet meer...

Gewoon genieten mogen we nu dames :)

Groetjes Glenda

mmmm lekker toch? Gewoon doen hoor, je kleintje zal een voorkeur ontwikkelen ;-)
Ben zelf ook blij dat het weer KAN na zo lang misselijk! En laat dat buikje maar lekker groeien!

Terug
Bovenaan