Moeite met fles leegdrinken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dochter is bijna 7 weken oud en krijgt ‘s avonds een fles kunstvoeding. Overdag krijgt ze borstvoeding of afgekolfde melk, maar we hadden het idee dat ze daar ‘s nachts heel onrustig op slaapt. Sinds we zijn begonnen met een fles kunstvoeding ‘s avonds slaapt ze veel rustiger. Het enige probleem is dat ze de fles steeds moeilijker leeg lijkt te krijgen. Waar ze bij de afgekolfde melk gemakkelijk de fles leeg drinkt, lukt dit bij de kunstvoeding steeds moeilijker. Gisteren heb ik daarom geprobeerd om de laatste fles met een grotere speen te geven (voor 3-6 maanden).</p><p> </p><p>Is het zo dat kunstvoeding misschien dikker is van structuur? En zou het kwaad kunnen om alvast een grotere speen te gebruiken?</p><p> </p><p> </p>
 
Kan kloppen hoor! Kunstvoeding ligt zwaarder op de maag. Ik gaf eerst ook borstvoeding en dan dronk hij vaak 180cc maar nu ik over ben gegaan op kunst drinkt hij meestal net 100cc. Groeit prima volgens het lijntje en plast genoeg. Als die 2 dingen oké zijn hoef je niet bang te zijn dat ze te weinig binnen krijgt
 
[quote quote=10465255]Kan kloppen hoor! Kunstvoeding ligt zwaarder op de maag. Ik gaf eerst ook borstvoeding en dan dronk hij vaak 180cc maar nu ik over ben gegaan op kunst drinkt hij meestal net 100cc. Groeit prima volgens het lijntje en plast genoeg. Als die 2 dingen oké zijn hoef je niet bang te zijn dat ze te weinig binnen krijgt[/quote]

Gelukkig groeit ze verder wel goed. Het enige is dus dat ze die ene flesvoeding nauwelijks meer naar binnen kreeg. En dus soms echt wakker gehouden moest worden zodat ze nog wat binnen kreeg voor de nacht ?
 
[quote quote=10465227]Nou precies dit idee heb ik dus ook. Heb al aantal keren de speen en de binnenkant van de fles (dat groene ding in de dr Brown flessen) gecontroleerd. Ze drinkt Hero standaard 1 melk. Mijn schoonzusje had nog een doosje staan, dus daarmee zijn we aantal weken geleden gestart en daar reageert ze verder goed op. Met de grotere speen gaat het dus wel sneller.   Maar goed om even te horen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem.[/quote]
 
Nou precies dit idee heb ik dus ook. Heb al aantal keren de speen en de binnenkant van de fles (dat groene ding in de dr Brown flessen) gecontroleerd. Ze drinkt Hero standaard 1 melk. Mijn schoonzusje had nog een doosje staan, dus daarmee zijn we aantal weken geleden gestart en daar reageert ze verder goed op. Met de grotere speen gaat het dus wel sneller.
 
Maar goed om even te horen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem.
 
Ja dat is vervelend en herkenbaar. Hier hoop ik ook steeds dat de laatste fles voor de nacht juist een volle fles is, maar heel vaak maakt hij daar nog niet de helft van op. Ik heb het een beetje bij zitten houden en het lijkt er op dat hij gewoon per dag steeds rond een zelfde aantal cc totaal uitkomt en als die dan rond de 800 cc totaal zit stopt hij er sowieso mee. Maar elk kind is weer verschillend ;)
 
Terug
Bovenaan