Moeite met fruit

<p>Ik heb echt ontzettende moeite om fruit te eten. Vind dit gewoon niet lekker. At het vrijwel nooit. Maar nu in mijn zwangerschap eet ik het 1x per dag. Aan 2 stuks kom ik echt niet....</p><p>Is dit echt erg? Hebben meer mensen hier moeite mee? Tips?</p>

ik denk niet dat het heel erg kwaad kan dat je het weinig eet, je eet 1 stuk. dat is waarschijnlijk al meer dan je hiervoor at. Ik zelf eet ook echt te weinig fruit tijdens mijn zwangerschap en mijn kindje is gewoon gemiddeld met zijn groei.
denk dat het het belangrijkste is dat je niet alleen maar ongezond eet. misschien in de avond iets meer groente pakken ofzo?
of je gooit wat fruit in de blender, met wat verse spinazie, scheutje joghurt of sinaasappelsap. dan ben je ook al gezond bezig.
heel veel succes!

Herkenbaar, alleen dan met groentes. Ik kreeg er soms al kotsneigingen van, alleen al als er aan moest denken. Dit was vooral tot de 12e week, daarna ging het gelukkig wat beter. 
Ik moest en zou minimaal 200 gram groente eten iedere dag. Zo maakte ik smoothies en soep. En voor mijn eigen geruststelling soms vitaminepillen geslikt. Ook heb ik gekeken welke groentes wel beter gingen. Er zijn gelukkig heel veel groente en fruit soorten, dus gewoon proberen. En ik probeerde de groente door te slikken met iets erbij, brood bv. Aardappelen had ik ook moeite mee. Succes! 

[quote quote=10138521]ik denk niet dat het heel erg kwaad kan dat je het weinig eet, je eet 1 stuk. dat is waarschijnlijk al meer dan je hiervoor at. Ik zelf eet ook echt te weinig fruit tijdens mijn zwangerschap en mijn kindje is gewoon gemiddeld met zijn groei. denk dat het het belangrijkste is dat je niet alleen maar ongezond eet. misschien in de avond iets meer groente pakken ofzo? of je gooit wat fruit in de blender, met wat verse spinazie, scheutje joghurt of sinaasappelsap. dan ben je ook al gezond bezig. heel veel succes![/quote]
Ik eet gewoon gezond verder. Alleen dan 1 stuk fruit ipv 2.

Ik lust ook geen fruit. Nooit van gehouden. Als kind al niet. Mensen denken dan dat je toch wel iets lust.. nee, geen appel geen peer,kiwi,banaan of wat dan ook. Bah. Zolang je zorgt dat je de vitamines die in fruit zitten maar binnen krijgt is er niks aan de hand 

ik eet ook te weinig fruit. Kan veel niet eten doordat ik daar of veel buikpijn van krijg of heel erg moe van wordt. Daardoor jaren lang gewoon geen fruit gegeten. Nu ondertussen wel wat fruit opnieuw leren eten. (peer, banaan en meloen, verder eet ik geen fruit)
ik heb wel, nu ik zwanger ben, opeens een onbewuste drang om wel meer fruit te eten, en gaat nou ook wat makkelijker. Misschien komt dat bij jou ook nog?

Oeh! Grappig dit.. Ik leef op het moment juist op fruit en groente. 
Pas geleden at ik een kapsalon en die kwam er meteen weer uit...
Grappig hoe hormonen werken

Terug
Bovenaan