Moeite met het aankomen

<p>Hi dames,</p><p>ik denk dat ik tegen iets geks aan loop maar hoop dat iemand zich hier in zal herkennen. <br /><br /></p><p>voor ik zwanger werd ben ik veel aangekomen (10 kg, en ik was al niet de slankste) en nu ik zwanger ben merk ik dat ik me veel zorgen maak om het aankomen. Natuurlijk hoort dat erbij, ik doel meer op de ‘onnodige’ kilo’s. Ik heb moeite met m’n veranderende lichaam (misschien omdat ik nog niet echt een buik heb maar wel aangekomen ben op de weegschaal) en maak me ook vaak zorgen of mijn lichaam al die kilo’s wel aankan zonder complicaties. <br /><br /></p><p>heeft iemand ervaring met dit vervelende probleem? Hoe ermee om te gaan, het loslaten etc? <br /><br /></p><p>ik hoor graag jullie ervaring/tips ?</p><p> </p><p>Liefs </p>

Goedeavond, ik heb er niet echt ervaring mee maar ik denk dat het belangrijk is om te onthouden dat je kindje, vruchtwater enz ook wat weegt! Als je gewoon goed voor jezelf zorgt dus gezond eet, en gevarieerd en lekker blijft bewegen is er niet zoveel aan de hand! Meer kun je denk ik ook niet doen... Tijdens de zwangerschap is het echt belangrijk om lekker goed voor jezelf en je baby te zorgen en ga lekker genieten van je prachtige buik en wat daar binnen in groeit ?

Hey, 

Ik snap wat je bedoeld, ik ben voordat ik zwanger werd 10 kilo afgevallen en als de dood dat het er straks weer allemaal aanzit. Ik heb mij daarom ook tijdens de zwangerschap niet zo laten gaan met het eten ( ik ben nu 36+3) en ongeveer 6/7 kilo aangekomen.  
Ik eet wel gewoon voldoende maar probeer toch zo gezond en regelmatig mogelijk te eten. En echt de suikers en vetten te laten staan. Ook scheelde het voor mij dat ik toch wel veel moest bewegen voor mijn werk en dit heb volgehouden tot 34/35 weken. 
Tuurlijk hebben we allemaal wel eens lekkere trek en dat moet je jezelf ook gewoon gunnen! Maar niemand zegt dat je jezelf elke dag helemaal vol moet proppen want wat er nu niet aan komt hoeft er straks niet meer af! 

Ik wens je in ieder geval een hele fijne zwangerschap toe! Xxx

Hoi, ik herken het vervelend vinden dat je zoveel onnodige kilo's aankomt. 1e zwangerschap totaal 24 kg en zit nu op +17 (33 weken) dus ook veel meer dan gemiddeld. Ik eet redelijk gezond en normaal. Bij de 1e echt gehuild omdat ik mezelf lelijk vond worden. Maar toen bleek achteraf dat ik heel veel vocht vasthield. Kon ik dus niks aan doen en dat ging er ook snel weer af. Soms kun je er dus niks aan doen..  nu ben ik daarom iets relaxter. Nog steeds vind ik het absoluut niet mooi en daar ben ik heel open over tegen andere. Dat lucht wel op, andere begrijpen me daardoor ook beter. 
Zolang je gezond blijft eten en af en toe iets lekkers, heb je er verder weinig invloed op. Ik hoop voor je dat er niet zo heel veel kg aankomt en dat je nog wel blij kan zijn met je lichaam!

Hej,
Ik herken het! Ik was voor de zwangerschap al te zwaar ( bmi 33 ) maar had er lichamelijk nooit last van. Wel altijd op dieet... maar nu tijdens me zwangerschap heb ik er echt moeite mee dat de kilo,s eraan komen. Ben nu 28 weken en 8 kilo aangekomen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik te veel anders eet. Tussen de middag worstenbroodje bv. Smiddags vaker wat tussendoor. Elke avond chips. Dus het ligt ook echt aan mezelf. Maar alles is zo lekker?

Hi, 
Herkenbaar, was in de 6 jaar voor mijn zwangerschap een kleine 20 kilo aangekomen waar ik me niet prettig bij voelde en was hierdoor vooraf ook bang hoe dat zou gaan. 
Tijdens de zwangerschap ben ik uiteindelijk 'maar' 7 kilo aangekomen. Na de bevalling zat ik rond m'n oude gewicht. Dit was stiekem wel een opluchting.
Ik ben tot het einde redelijk actief gebleven (verbouwing in huis + baan) en bedacht me bij alle ongezonde dingen die ik wilde eten dat mijn kindje dit ook allemaal binnen zou krijgen. Dit hielp wel als stok achter de deur.
Succes! 

Hoi,
Ik begrijp goed wat je zegt. Ik heb in mijn eerste zwangerschap veel moeite met mn lijf gehad en was constant bezig met de kilo's. Ik kon niet wennen aan mijn veranderde lichaam en had altijd kleren aan (bikini's waren no go's, ook al was ik hoogzwanger in alle hittegolven 2 zomers terug). Ik heb nooit een foto gemaakt van m'n blote buik, omdat ik me niet voor kon stellen dat iemand dat mooi zou vinden. Mijn man vond me daarentegen prachtig, haha. Ik totaal ben ik 22 kilo aangekomen. Voornamelijk vocht. Nu is m'n kleine dame een jaar en 4 maanden en ben ik 12 weken zwanger van de 2e. Uiteindelijk zijn er 5 kilo's bij aan blijven plakken. Ik heb hiervoor weinig moeite hoeven te doen. Heb nooit gesport oid. Met die 5 kilo ben ik tevreden want ik was ook te slank. Bij de eerste hoefde ik pas bij 25 weken zwangerschapskleren aan, maar ik heb bij de 2e nu al broeken aan, haha.. het is een kwestie van loslaten... Je hebt er geen invloed op en ik hoop dat het jou beter lukt dan bij mijn eerste. Het maakt t allemaal zoveel gemakkelijker. Er komt al zoveel op je af. Succes! 

Hoi,
Ik begrijp goed wat je zegt. Ik heb in mijn eerste zwangerschap veel moeite met mn lijf gehad en was constant bezig met de kilo's. Ik kon niet wennen aan mijn veranderde lichaam en had altijd kleren aan (bikini's waren no go's, ook al was ik hoogzwanger in alle hittegolven 2 zomers terug). Ik heb nooit een foto gemaakt van m'n blote buik, omdat ik me niet voor kon stellen dat iemand dat mooi zou vinden. Mijn man vond me daarentegen prachtig, haha. Ik totaal ben ik 22 kilo aangekomen. Voornamelijk vocht. Nu is m'n kleine dame een jaar en 4 maanden en ben ik 12 weken zwanger van de 2e. Uiteindelijk zijn er 5 kilo's bij aan blijven plakken. Ik heb hiervoor weinig moeite hoeven te doen. Heb nooit gesport oid. Met die 5 kilo ben ik tevreden want ik was ook te slank. Bij de eerste hoefde ik pas bij 25 weken zwangerschapskleren aan, maar ik heb bij de 2e nu al broeken aan, haha.. het is een kwestie van loslaten... Je hebt er geen invloed op en ik hoop dat het jou beter lukt dan bij mijn eerste. Het maakt t allemaal zoveel gemakkelijker. Er komt al zoveel op je af. Succes! 

Terug
Bovenaan