Moeite met in slaap komen in ledikantje

<p>Hoi hoi,</p><p>Ons mannetje van 4 maanden heeft moeite met in slaap vallen in zijn eigen bed overdag. De nachten gaan goed in zijn eigen bed, maar overdag en het slaapje tot de laatste fles zijn een ding. Hij ligt pas een paar nachten ook in zijn ledikant, hiervoor altijd ‘s nachts in de co-sleeper geslapen, maar nu dan in zijn eigen bedje en dat gaat dus goed. Hij komt wel een stukje eerder voor zijn fles, maar gaat na zijn fles ook gelijk weer verder slapen. Nu is het zo dat ik hem overdag ook graag gewoon op bed leg voor zijn slaapjes, maar als hij maar half wakker is nog is hij na 5 minuten weer wakker en keihard huilen tot ik hem pak. Leg je hem vervolgens in de wagen, dan is hij zo vertrokkenen. Eventjes laten huilen hebben we ook geprobeerd, maar hij gaat echt overstuur, dus dat werkt ook niet. Enige wat nu werkt is slapend wegleggen, maar erg handig is dat niet met nog een peuter van ruim 2,5 erbij. Hij heeft dus duidelijk moeite met de ruimte om zich heen. Ik heb al een handdoek een stukje boven zijn hoofd gelegd om het bedje optisch te verkleinen, maar dat lijkt weinig verschil te maken. Iemand nog de geniale tip? </p>

Ons zoontje heeft er ook moeite mee. Bij ons gaat het ochtendslaapje makkelijk en de rest moeilijker, vooral 's avonds juist drama. Ons zoontje is bijna 5 maanden. Wat helpt is steeds er even bij blijven zitten en slaap kindje slaap zingen, aaien over zijn wangetje. Ene keer is hij dan met 5 minuten vertrokken en soms langer. Soms kan ik weglopen (paar keer terug voor speen) soms moet ik er echt bij blijven wat idd moeilijk is met een peuter die dan beneden zit. Ik vind het soms best frustrerend, en dan bedenk ik weer dat hij nog zooo klein is. Ik val ook niet altijd even makkelijk in slaap.
Ik denk dat je moet kijken wat er werkt. Bij ons dus zingen. Verder begon ik met maar 1 slaapje oefenen in bed en zodra die makkelijker ging de tweede ook. Dan had ik ook minder het gevoel dat ik heel de tijd met in slaap helpen bezig was. Al is dat de laatste tijd wel weer zo omdat we nu vaaak moeten zingen en erbij blijven zitten #hetiseenfase haha

onze dochter heeft er overdag ook heel veel moeite mee gehad, we hebben haar altijd in de box laten slapen overdag. Zelfs in de avond toen mensen zeiden je moet ze op bed leggen tussen half zeven en zeven, dan was het echt feest uiteindelijk gaat ze nu rond acht uur naar bed en dat gaat prima. Op het KDV sliep ze wel gewoon in d'r bedje op een gegeven moment denk na 6/7 maanden konden we haar opeens voor haar slaapjes op bed leggen. Zij heeft het slaap patroon aangegeven waar ze het prettig vind om te slapen. 

Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben haha!! Bij onze dochter ging het eigenlijk overdag en 's nachts zooo gemakkelijk, dat ik er nooit echt over na hebben hoeven te denken. Die kregen we alleen nooit op bed voor haar laatste fles, maar die sliep dan ook met 5 weken alle nachten door dus gaf ons niet zo en konden dus vrij snel aan de achterkant gaan vervroegen met laatste fles. Ons zoontje sliep met 6 weken voor het eerst door, maar is nu al een tijdje dat hij weer vaak op tijd komt voor een fles, maar compleet zonder ritme. Dus ene nacht is het half 4 en de andere nacht half 7. Daardoor krijgen we overdag geen ritme in de voedingen en dus ook niet in de slaapjes en dan komt dit er dus nog bij. Mag al met al eeeecht niet klagen, maar lastig vind ik het wel haha!! 
voedingskussen ga ik overdag eens proberen!?

Terug
Bovenaan